سرویس استان های هنرآنلاین: انجمن هنرهای نمایشی استان فارس با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و شهرداری شیراز نخستین جشنواره ملی نمایشنامه‌نویسی جامعه‌نگار را برگزار می‌نماید.

در اهداف جشنواره تولید و دستیابی به متون جدید و با کیفیت مناسب با محوریت مسائل و موضوعات اجتماعی با رویکرد آموزشی برای همه رده‌های سنی، شناسایی، پرورش و معرفی استعدادهای جوان و تازه، ارتقا و اعتلای هنر نمایشنامه نویسی تخصصی و موضوعی، پیوند تئاتر با مسائل و موضوعات اجتماعی و تشویق و حمایت از نمایشنامه نویسان برای تولید آثار فاخر به منظور توسعه ادبیات نمایشی در حوزه اجتماعی قرار دارد.

بر این اساس، شرکت برای عموم آزاد است و نمایشنامه باید با محوریت مسائل و موضوعات اجتماعی و با رویکرد اجتماعی نگارش شده باشد؛ آثار تألیفی برای همه رده‌های سنی (کودک و نوجوان، بزرگسال) در جشنواره پذیرفته می‌شود.

هنرمندان می‌توانند آثارشان را به نشانی ejtheater@gmail.com و یا در قالب پی دی اف با ذکر مشخصات نویسنده به شماره واتساپ ۰۹۱۷۴۸۶۴۶۶۵ ارسال کنند.

مهلت ارسال لوح فشرده آثار به اولین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی "جامعه نگار" تا ۳۰ مهرماه و اعلام نتایج آثار پذیرفته شده ۴ آذرماه ۹۹ و زمان برگزاری اختتامیه ۱۶ آذرماه ۹۹ است.

جوایز این جشنواره به ترتیب نفر اول: لوح سپاس، تندیس، چاپ اثر و مبلغ ۳۰ میلیون ریال، نفر دوم: لوح سپاس، تندیس، چاپ اثر و مبلغ ۲۰ میلیون ریال، نفر سوم: لوح سپاس، تندیس، چاپ اثر و مبلغ ۱۰ میلیون ریال و نفر چهارم تا دهم: لوح سپاس، تندیس، چاپ اثر است.

الهه بهرامی