سرویس مد و لباس هنرآنلاین: قرار است نخستین استارت آپ تخصصی در زمینه کفش و صنایع وابسته از سوی مرکز علمی کاربردی بین‌المللی کوشا در تاریخ 22 آبان‌ماه از ساعت 9 الی 16 برگزار شود و بر این اساس، علاقه‌مندان از اول شهریور لغایت اول آبان فرصت دارند تا ایده‌های خود را برای حضور در این استارت آپ به ثبت رسانند.

در همین راستا و طی روزهای اخیر، دانشگاه نامبرده، میزبان سیده مرضیه شفاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور بود تا در قالب دومین سمینار تخصصی کفش و صنایع وابسته، مهم‌ترین موضوعات مطرح در این بخش‌ها، مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرند.

این نشست با تشریح وضعیت موجود در عرصه طراحی و تولید کفش همراه بود اما فارغ از جریانات مطرح در بخش تولید و نقاط قوت و ضعف موجود، دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور تلاش کرد تا در سخنانی، بیش از پیش بر اهمیت مسئله طراحی در عرصه کفش و صنایع وابسته تأکید کند.

شفاپور با تأکید بر لزوم ایجاد انسجام میان تمامی بخش‌های مرتبط با حوزه مد و لباس اظهار داشت: این عرصه دارای ابعاد وسیع فرهنگی و اقتصادی است و خوشبختانه در زمینه کفش، کشور ما از کشورهای پیشرو در سراسر جهان به شمار می‌رود.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور با تقدیر از توجه بخش علمی و دانشگاهی به موضوع طراحی و تولید کفش ایرانی اذعان داشت: ما نیز با تمام قوا از جریان هنری و فرهنگی حاکم بر این موضوع حمایت می‌کنیم و بر این باور هستیم که با ورود جامعه طراح متخصص به امر تولید کفش و صنایع وابسته، می‌توان افق چشم‌انداز این عرصه را به‌روشنی متصور شد.

شفاپور با اشاره به اینکه بخش کیف و کفش همواره از بخش‌های اثرگذار در جشنواره مد و لباس فجر بوده است بیان کرد: کشور ابراز امیدواری کرد جشنواره‌ای ویژه در بخش طراحی کفش و صنایع بسته در آینده نزدیک برگزار شود.

او گفت: طراحی قلب هر صنعتی است و امیدواریم با ایجاد ارتباط درخور میان جامعه طراح و تولیدکننده در صنعت کفش، بتوانیم این محصول کاربردی را به‌عنوان سوغاتی فرهنگی و هنری به تمام نقاط جهان صادر کنیم.