به گزارش هنرآنلاین، "حقایقی درباره یک ماهی مرده" عنوان نمایشی نوشته محمد چرم‌شیر به کارگردانی علی روان‌بد است که اجرای آن از ۱۳ شهریور در مجموعه تئاتر دیوار چهارم آغاز شده و تا ۱۳ مهر ساعت ۲۱:۳۰  به صحنه است.

بازیگران این نمایش با صدای سجاد افشاریان؛ مرجان پورمحمودی، امیر شریعت، ابوالفضل سلحشور و میترا مسائلی هستند.

در یادداشت کارگردان نمایش آمده است: "زندگی انسان معاصر غالباً سرشار از انواع تعامل و ارتباط است، این همزیستى و تسامح در گونه‌ها متفاوت و به اشکال گوناگون و با کشمکش‌هاى متفاوت از قبیل انسان با خود، دیگرى، جامعه و محیط صورت مى‌پذیرد.

نمایش "حقایقى درباره یک ماهى مرده" به قلم محمد چرمشیر و به طراحى و کارگردانى على روان بُد، جستارى بر همین دیالکتیک است و با شیوه نگارش متن اصلى در تضاد مى‌باشد. در متن اصلى نمایش به صورت مونولوگ نوشته شده و در شیوه اجرایى اثر سعى بر آن شده تا با ٤ بازیگر حیاتى جدید به اثر اضافه کنیم.

در این شیوه سعى بر آن شده تا با بهره‌گیرى از فضاى چند رسانه‌اى و انواع مدیا در حدود مشخص استفاده زیادى داشته باشیم. همچنین براى جایگاه مخاطبان نیز به تئاتری نیاز داشتم که در آن "درام داستانى" تابع رابطه ی دیگری می‌شود که رابطه‌ی چشمی (تئاترون) و معنای ضمنی واژه این نمایش است.

داستان نمایش حقایقى درباره یک ماهى مرده پیرامون تعریف یک کلمه، ما بین تولد و مرگ است که ما آن را ورود و خروج ماهى یا (زندگى) مى‌نامیم.

در پایان امیدواریم تا بتوانیم بعد از ٧٠٠٠ ساعت تلاش بى‌وقفه براى شکل‌گیرى این اثرِ متفاوت و جذاب، تجربه‌اى جدید براى مخاطبان همیشه حامى و اهل تأمل تئاتر رقم بزنیم و در این ایام با حفظ اصول بهداشتى و رعایت پروتکل‌ها چراغ تئاتر را در حد وسع و توان ناچیزمان زنده نگاه داریم."

عوامل این اثر هنری عبارتند از : نویسنده: محمد چرمشیر، تهیه‌کننده، طراح و کارگردان: علی روان‌بُد، دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: میثم پاکدامن، بازیگران: مرجان پورمحمودی، امیر شریعت، ابوالفضل سلحشور و میترا مسائلی، کاری از: گروه تئاتر ما، موسیقی: گروه nyctophobist، نوازندگان: کیانوش آقاجانی، ایمان بیات، کیمیا ناظری و هلیا رضایی، منشی صحنه: ملیکا احمدعلیخان، مهندس نور و صدا: محسن سید عُلیا و زهرا رضاسلطانی، طراح صحنه و لباس: علی روان‌بد، طراح گریم: نیلوفر مرسلوند، مجریان گریم: مهسا سرفراز، صنم براتی و مهدی حسن خانی، ساخت مجسمه: مهسا سرفراز، مدیر صحنه: بنیامین صیادی نیا، دستیار صحنه: پریسا امامی و دیاکو حسامی، تیم تبلیغات: گروه تبلیغات ما، سرپرست گروه تبلیغات: میثم پاکدامن، عکاسان: احسان زارع و شادی اصغری، گرافیست، طراح پوستر و بروشور: متین خیبلی، ساخت تیزر: میثم پاکدامن، بنیامین صیادی نیا و احسان زارع، موشن گرافی: بنیامین صیادی نیا، تبلیغات مجازی: باربد طولابی، ضبط نریشن: استودیو دیوار، علی بحرینی و مشاور رسانه‌ای: محمد حسین عبداللهی.