به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور، سیده مرضیه شاپور دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس از برگزاری مراسم اختتامیه پنجمین رویداد و نمایشگاه مد و لباس عاشورایی طی هفته جاری خبر داد و گفت: برگزاری این رویداد با هدف ارائه طرح‌های برتر به تولیدکنندگان و عرضه محصولاتی شایسته مراسم عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) صورت می‌گیرد.

وی به تغییرات ایجادشده در بازار تولید و مصرف پوشاک به دلیل شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: به دلیل شیوع کرونا و متعاقب آن کاهش تولید و فروش، تولیدکنندگان بخش پوشاک به‌شدت متضرر شده‌اند و همین مسئله عمیقاً در استقبال آنها از طرح‌های جدید تأثیرگذار بوده است.

شفاپور ادامه داد: از سوی دیگر متأسفانه امسال در مراسم اربعین حسینی زائران ایرانی حضور نخواهند داشت و همین مسئله نیز بر بخش تولید و عرضه محصولات عاشورایی تأثیرگذار است؛ کارگروه همه این مسائل را به‌دقت رصد و در حال برنامه‌ریزی برای آینده است تا زمینه را برای معرفی و برقراری ارتباط بین طراحان و تولیدکنندگان لباس عاشورایی از هم‌اکنون فراهم کند؛ این برنامه‌ریزی‌ها قدر مسلم موجب می‌شود در سال آینده شاهد تحولی ارزشمند در این عرصه باشیم.

وی در خصوص حضور بخش خصوصی در برگزاری جشنواره‌های مختلف عرصه پوشاک و مد نیز گفت: در همه جای دنیا و بر اساس اصول حرفه‌ای فعالیت در حوزه مد و لباس دولت ناظر فعالیت‌‌های حوزه مد و لباس است و عرصه اجرای نمایشگاه‌ها به بخش خصوصی واگذار می‌شود تا با سرمایه‌گذاری این بخش و نظارت مسئولان دولتی جشنواره‌ها برگزار شود. اما متأسفانه بخش خصوصی ما علی‌رغم فعالیت‌های خوب در این حوزه، نیازمند کسب تجربه و رسیدن به مرحله حرفه‌ای گری است.

دبیر کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور خاطرنشان کرد: زمانی که بخش خصوصی توانست بر اساس شاخص‌های حرفه‌ای گری و استانداردهای واضح و مشخص در این حوزه مسئولیت‌های خود را بر عهده بگیرد شاهد موفقیت هر چه بیشتر همه فعالان حوزه مد و لباس و رسیدن به هدف جهش تولید در این عرصه خواهیم بود.