سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "سون سی" نوشته علی دلپیشه با کارگردانی مجتبی راوش از 12 شهریورماه ساعت 21 در تئاتر مستقل تهران روی صحنه است. علی دلپیشه، فائزه یوسفی، حامد شریف‌پور، خالق استواری و امید دانشوران در این نمایش ایفای نقش می‌کنند.

مجتبی راوش درباره روند شکل‌گیری نمایش "سون سی" به هنرآنلاین گفت: ما این نمایش را تقریباً دو سال پیش در سی و ششمین دوره جشنواره تئاتر فجر اجرا کردیم. از آنجایی که نویسنده اکثر کارهای ما علی دلپیشه است و یک مراوده هنری با یکدیگر داریم، جذابیت خود نمایشنامه برای من از این باب بود که یک فضای ذهن‌گرا داشت. من خودم به کارهایی که به فضای غیرواقعی نزدیک‌تر است علاقه بیشتری دارم.

وی تصریح کرد: کارهایی که در فضاهای ضدجنگ است و جنگ‌ها را نقد می‌کند برای من جذاب هستند. این دو بخش جذابیت‌هایی بود که متن نمایشنامه "سون سی" برای من داشت و باعث شد که آن را اجرا کنم.

کارگردان نمایش "سون سی" در رابطه با موضوع نمایش عنوان کرد: این نمایش روایت داستان آدم‌هایی است که هرگز به مقصد نمی‌رسند. در واقع نابودی آدم‌هایی است که در فضایی قرار می‌گیرند که به اجبار آن‌ها را به سمت و سویی می‌کشاند که تمام زندگی و دارایی‌های خود‌شان را با اتفاقات ناخواسته از دست می‌دهند.

راوش اظهار داشت: داستان این نمایش در استان خوزستان و شهر خرمشهر اتفاق می‌افتد ولی یک نگاه جهانی دارد که جنگ همه چیز را به نابودی می‌کشاند. حتی اگر تلاش‌تان را کنید و بخواهید از آن فرار کنید، باز هم این جنگ است که همه چیز را به نابودی می‌کشاند. داستان نمایش در 20 روز اول جنگ اتفاق می‌افتد.

وی درباره فضا و شیوه اجرایی نمایش "سون سی" گفت: ما داریم این نمایش را در یک فضای ذهن‌گرا کار می‌کنیم که تمام اتفاقات و رویدادهای نمایش از ذهن شخص اول به تصویر کشیده می‌شود. این نکته هم در فضای کارگردانی و هم فضای بازی‌ها و خصوصاً طراحی‌ها نمود پیدا می‌کند.

این کارگردان تئاتر در خصوص اجرا در شرایط کرونا بیان کرد: ما تقریباً حدود یک سال است که درگیر هستیم تا بتوانیم نمایش "سون سی" را در تهران اجرا کنیم. قاعدتاً ما یک گروه جوان هستیم که شاید اسم و تجربه ما از سایر گروه‌های دیگر کمتر باشد. صادقانه بگویم برای ما کمتر پیش می‌آید که در این وقت از سال موقعیت اجرا داشته باشیم. من همیشه در ذهنم بوده وقتی دیگران راکت هستند و شما حرکت می‌کنید، اتفاق بهتری برای شما می‌افتد. من با این تفکر که دیگران بروند شرایط را مساعد کنند و بعد ما برویم کارمان را انجام دهیم، مخالف هستم.

راوش در پایان خاطرنشان کرد: ما یک گروه جوان هستیم که دوست داریم کارمان دیده شود. از تماشاگران حرفه‌ای تئاتر و استادهایی که می‌توانیم از نظرات‌ و تجربیات‌شان استفاده کنیم و برای کار بعدی رعایت کنیم، درخواست دارم که بیایند نمایش "سون سی" را ببینند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: تهیه‌کننده: حمیدرضا راوش، مدیرتولید: علی اصغر دهداری، روابط عمومی: بابک احمدی، طراح گرافیک: محمد صادق زرجویان، تیزر: مهدی راوش و امین ملک زاده، دستیار کارگردان: محمد طاهرخانی، مدیران صحنه: حامد نمازی فرد، علی رضا ربانی زاده، دستیاران صحنه: مسعود رصاف، امیر نصیری، منشی صحنه: حدیث دهقان، طراح صحنه و نور: مجتبی راوش، اجرای نور: محمد داننده فر، طراح گریم: پژمان اعتمادی فر، طراح لباس: منا قنبری، دوخت لباس: مسعود رصاف، فاطمه قاسمی، طراح جلوه های صوتی: رضا حکیم و ساخت دکور: حامد نمازی فرد، امید شمس زاده و علی خشنود.

علاقمندان می‌توانند بلیت نمایش "سون سی" را از سامانه تیوال تهیه کنند.