سرویس استان‌های هنرآنلاین: در هفته نخست شهریورماه که همزمان با هفته دولت نام‌گذاری شده، چند پلاتو و سالن نمایش در استان گیلان، مازندران، کردستان و سیستان و بلوچستان افتتاح و یا کلنگ احداث آنها زده شد. اتفاقی که می‌تواند فعالیت‌های هنری را در شهرهای مختلف کشور با توجه به پتانسیل بالقوه هنرمندان این عرصه به فعل تبدیل کند.

افتتاح پلاتو و سالن نمایش در لاهیجان

پلاتو و سالن بازسازی شده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی لاهیجان، هفته گذشته با حضور سرپرست فرمانداری و تعدادی از هنرمندان این شهرستان افتتاح شد.

این پلاتو و سالن نمایش که به تازگی با هزینه بالغ بر 258 میلیون تومان بازسازی شده، دارای ظرفیت 92 صندلی است و از لحاظ نورپردازی نیز شرایط مطلوب‌تری را برای اجرای نمایش‌ها فراهم خواهد کرد.

پلاتو تمرین گروه‌های نمایشی و اجرا نیز که دارای ظرفیت 40 صندلی است در کنار این سالن نمایش تعبیه شده است.

افتتاح بزرگترین آمفی تئاتر روباز غرب کشور در شهرستان کامیاران

بزرگترین آمفی تئاتر روباز غرب کشور هفته گذشته در شهرستان کامیاران استان کردستان به بهره‌برداری رسید.

این سالن آمفی تئاتر با اعتبار یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون تومانی بزرگترین آمفی تئاتر روباز کشور است که ظرفیت پذیرش یک هزار نفر را دارد. مراحل ساخت این آمفی تئاتر از تصویب، اجرا و ساخت پروژه، یک سال و نیم بوده که از نظر زمانی یکی از سریعترین آماده‌سازی‌های پروژه‌های حوزه فرهنگ و هنر در چند دهه اخیر بوده است.

آمفی تئاتر روباز کامیاران جهش تولید آثار نمایشی صحنه‌ای و خیابانی و همچنین برای اجرای موسیقی و نمایش آثار سینمایی به بهره‌برداری رسیده است.

کلنگ‌زنی تماشاخانه شهرستان چابهار

همچنین در هفته دولت کلنگ دو پروژه تماشاخانه و نگارخانه چابهار با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان و جمعی از مسئولین و هنرمندان شهرستان چابهار به زمین خورد.

این دو پروژه فرهنگی در زمینی به متراژ ۲۰۰۰ متر و با زیر بنای ٥٧٥ متر (٢٠٠ متر پلاتو و نگارخانه ٣٧٥متر) در محل دریابزرگ شهرستان چابهار کلنگ زنی شد.

گفتنی است اعتبار مصوب این دو پروژه ۲ میلیارد و دویست میلیون تومان بوده که بخشی از این اعتبار فراهم شده است و به زودی عملیات ساخت آن آغاز خواهد شد.

احداث مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان کلاردشت

کلنگ احداث مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان کلاردشت نیز در هفته گذشته زده شد. این مجتمع در زمینی به مساحت ۴ هزار متر مربع با مشارکت شهرداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و وزارت راه و شهرسازی به زمین زده شد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران در این خصوص گفت: مردم شریف کلاردشت به زودی با اتمام مراحل ساخت این مجتمع، می‌توانند شاهد فعالیت‌های گسترده در عرصه فرهنگ و هنر باشند.

عباس زارع همچنین اذعان داشت: وجود یک مجتمع فرهنگی و هنری می‌تواند موجب رونق فضای فرهنگی و هنری شهر شده و علاقمندان و هنرمندان نیز مجال مناسبی برای بهره‌برداری از هنر و خلاقیت‌های هنرمندانه خواهند داشت.