به گزارش هنرآنلاین، پیکر مسعود مهرابی تاریخ‌نگار سینما و صاحب‌امتیاز مجله "فیلم" صبح روز چهارشنبه 12 شهریورماه در قطعه هنرمندان بهشت زهرا (س) به خاک سپرده شد.

در این مراسم که خانواده و همکاران او حضور داشتند، عباس یاری دبیر تحریریه مجله "فیلم" در سخنانی گفت: مسعود مهرابی اولین نفر می‌آمد دفتر و آخرین نفر می‌رفت، چرا مسعود بدقولی کردی و زودتر رفتی! از تو گله‌مندم.

پویا مهرابی پسر مسعود مهرابی نیز ضمن تشکر از حاضران از دردی که پدرش در دستش حاصل شده بود و چند ماه اخیر او را خانه‌نشین کرده بود، سخن گفت و تأکید کرد که پدر از خانه نیز پیگیر کارهای مجله بود.

در این مراسم، فرهاد توحیدی فیلمنامه‌نویس و از دوستان و هم دانشکده‌ای‌های مهرابی با یادآوری خاطراتی از دوره ورود خود به دانشکده هنرهای دراماتیک در سال 1355 گفت: مسعود مهرابی پیش از آنکه مسعود مهرابی سینمای ایران باشد، مسعود دانشکده هنرهای دراماتیک است. او جزو ورودی‌های سال 55 است که بعد از گذر از هفت‌خوان رستم به این دانشکده راه یافتند و بعد از این همه سال هنوز دوستی و ارتباط آنان برقرار است. درخشان‌ترین تکه زندگی ما که تا به امروز ما را به هم وصل کرده، مهری است که مهر سال 55 میان ما بسته شد و تا به امروز پایدار مانده است.

توحیدی با اشاره به روحیه پدرانه مهرابی در دوران دانشکده افزود: هرچند هم‌سن‌وسال بودیم ولی او از همان آغاز روحیه پدرانه و دستگیری از دیگر دانشجویان را داشت چراکه مسعود و هوشنگ (گلمکانی) پیش از ورود به دانشکده وارد فضای کار شده بودند و با همین روحیه مجله فیلم شکل گرفت.

این هنرمند سینما اضافه کرد: آثاری بسیاری از دانشجویان آن دوره با هدایت آنان در مجلات و روزنامه‌ها به چاپ رسید و بعد از اینکه شور و تب و تاب جوانی ما با دوره انقلاب، انقلاب فرهنگی و جنگ، همراه شد در آن دوران فترت دانشگاه‌ها، مسعود و هوشنگ تصمیم گرفتند شکل کاری بچه‌های دانشکده عوض شود و از آنچه پیش‌تر به دست آورده بودیم، محافظت و دستگیری کردند.

در ادامه این مراسم دوستان او هرکدام طی سخنانی کوتاه از مهرابی سخن گفتند و درنهایت او را به خانه ابدی‌اش در کنار خسرو سینایی و محمدعلی کشاورز به خاک سپردند.

از دیگر حاضران می‌توان از هوشنگ گلمکانی، امیر اثباتی، فرامرز روشنایی، سیف‌الله صمدیان، محمدرضا دلپاک، محمود گبرلو و... نام برد.

مسعود مهرابی دوشنبه 10 شهریورماه در سن 66 سالگی بر اثر سکته قلبی از دنیا رفت.