سرویس موسیقی هنرآنلاین: علیرضا مهدیزاده خواننده موسیقی ایرانی درباره فعالیت‌های این ر‌زوهای خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: در حال حاضر مشغول تدریس آنلاین هستم. البته در گذشته نیز تدریس آنلاین انجام می‌دادم، اما آنچنان نمی‌شود به آن تکیه کرد و با توجه به سرعت پایین اینترنت در کشور، این کار سخت‌تر هم می‌شود.

او توضیح داد: این موضوع بیشتر در بخش تدریس آواز و صداسازی هنرجویان تازه‌وارد، کار را سخت می‌کند، به دلیل این که تشخیص کیفیت صدا پایین می‌آید و اساتید متوجه نمی‌شوند که هنرجو به صورت صحیح اجرا می‌کند یا خیر و این موضوع یک مقدار دردسرساز شده اما به هر حال چاره‌ای نیست و باید با این شرایط کنار آمد تا بلکه یک مقدار از این شرایط بحرانی کرونا عبور کنیم.

او‌ا‌دامه داد: اگر شرایط به همین روال پیش برود، برای شاگردانی که در شهرستان‌ها دارم مجبورم این روال را پیش ببرم، به دلیل این که رفت و آمد بین شهری را صلاح نمی‌دانم، اما برای هنرجویانی که در تهران ساکن هستند با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌شود کلاس‌هایی را به صورت حضوری برگزار کرد. البته به ناچار تعدادی از این کلاس‌ها را در تهران به صورت حضوری برگزار کردیم و این ریسک را پذیرفتیم.

وی افزود: در حال حاضر قطعه‌ای آماده انتشار ندارم چون شرایط ضبط موسیقی فراهم نیست و در زمینه موسیقی تنها آموزش آنلاین را در دستور کار دارم. ضمن اینکه در زمینه طراحی گرافیک و طراحی جلوه نیز کارهایی را انجام می‌دهم که به عنوان مثال چند آلبوم موسیقی از استاد جواد بطحایی را داشتم و این کارها نیز جزو کارهای رشته تحصیلی‌ام که گرافیک است، بوده است.

او‌تاکید کرد: به هر حال همه ما از شیوع ویروس کرونا آسیب دیدیم و شرایط طوری رقم خورده که حتی برای تهیه اقلام بهداشتی نیز دچار مشکل اقتصادی شدیم. از هنرجویانی که به صورت آنلاین آموزش می‌بینند هم نمی‌شود از آن‌ها انتظار داشت که شهریه‌ای معادل شهریه کلاس‌های حضوری را پرداخت کنند.

این خواننده در پایان گفت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اطلاعیه‌ای در سایت کارا منتشر کرده بود که شما می‌توانید میزان خسارتی که هنرمندان و انواع و اقسام شاخه‌های کاری دیده‌اند ثبت نام کنید که مبلغی به عنوان وام یا کمک تسهیلات کرونایی به هنرمندان و... داده شود. اما متأسفانه این سایت دچار مشکل است. ما مدتهاست که در این سایت ثبت نام کردیم اما هنوز اتفاقی رخ نداده است و امیدوارم در ادامه اتفاقات خوبی در این زمینه رخ دهد.