به گزارش هنرآنلاین به نقل از  روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی ایلام، رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان آبدانان، از برگزاری سوگواره مجازی با عنوان "عصر عاشورا" همزمان با 13 محرم سالروز شهادت امام سجاد (ع) خبر داد.

سمیه حیدری افزود : به مناسیت 13 محرم سالروز شهادت امام سجاد (ع)، شاعران توانمند انجمن ادبی نوید اشعار آیینی و مذهبی خود در وصف حضرت اباعبدالله حسین (ع) و امام سجاد (ع) در فضای مجازی منتشر کردند.

حیدری اظهارکرد، هدف از برگزاری این سوگواره ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ادبیات عاشورایی و معرفی شهدای کربلا به نسل جوان و نوجوان است.

نمایشگاه مجازی ️روز واقعه برگزار شد

نمایشگاه مجازی روز واقعه با آثار و طرح هایی از نقاشان، طراحان و عکاسان استان ایلام در فضای مجازی و با جامعه هدف عزاداران حسینی رونمایی شد. 

این نمایشگاه به مناسبت فرارسیدن عاشورای حسینی و از سوی انجمن هنرهای تجسمی استان با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ایلام صورت گرفت.

در این نمایشگاه آثاری از هنرمندانی همچون: نریمان خلیلی، مالک محمدزاده، وحید اسدی، نرگس گلنظری، بهاره الیاسی، پرستو وحیدی، ندا پورمند، مهتاب قبادیان، سارا رشنوادی و آمنه پورخلیل به نمایش درآمده است.