سرویس سینمایی هنرآنلاین: مسعود مهرابی مدیرمسئول ماهنامه "فیلم"، مؤلف کتاب‌های سینمایی و مورخ سینما درگذشت. او 66 ساله بود.

عباس یاری همکار زنده‌یاد مهرابی در مجله فیلم ضمن تأیید این خبر به ایسنا گفت که او صبح روز دوشنبه 10 شهریور به دلیل سکته قلبی از دنیا رفت.

مهرابی متولد سال 1333 در تهران و دانش‌آموخته رشته سینما و تلویزیون از دانشکده هنرهای دراماتیک دانشگاه هنر بود. او فعالیت خود را به‌عنوان روزنامه‌نگار از سال 1350 شروع کرد و تا سال 1364 با بیش از 20 نشریه همکاری داشت.

ماهنامه سینمایی فیلم که از پایدارترین نشریات ایران با موضوع سینما است، به مدیر مسئولی او  در سال 1361 با نام "سینما در ویدئو" آغاز به کار کرد و از سال 1362 به نام کنونی تغییر نام داد.

مهرابی از سال 1361 تا 1368 به عنوان طراح و کاریکاتوریست در گروه دانش و اقتصاد شبکه اول صدا و سیما همکاری داشت.

او همچنین چند کتاب سینمایی شامل "تاریخ سینمای ایران"، "پوسترهای فیلم 1305-1371"، "کتابشناسی سینما در ایران"، "فرهنگ فیلم‌های مستند سینمای ایران"، "فرهنگ فیلم‌های کوتاه داستانی"، "فرهنگ فیلم‌های کوتاه داستانی" و "صد سال اعلان و پوستر فیلم" و "سیاحت‌نامه جشنواره‌های جهانی" نوشت.

مهرابی در عرصه کاریکاتور نیز کتاب‌های "نردبان‌های بی‌بام" و "میان سایه‌روشن" را منتشر کرد. او به‌عنوان طراح و کارتونیست، پیش و پس از انقلاب، بیش از 10 نمایشگاه انفرادی و گروهی برگزار کرد و چند جایزه جهانی در این زمینه دریافت کرد.

هنرآنلاین درگذشت این نویسنده و مورخ را به جامعه مطبوعات و خانواده او تسلیت می‌گوید.