سرویس سینمایی هنرآنلاین: پس از سریال "شهرزاد" حسن فتحی که با موفقیت بسیار همراه شد و توانست مخاطبان قهرکرده از شبکه نمایش خانگی را بار دیگر به این رسانه جذب کند، سریال "هم‌گناه" این موفقیت را بار دیگر تکرار کرد و حالا در حالی که بحث بر سر شبکه نمایش خانگی این روزها داغ شده است و محافل صنفی سینمایی بر سر این که مجوز ساخت آثار این رسانه از سوی ارشاد باشد یا از سوی صداوسیما بحث دارند، سریال‌های "دل" ساخته منوچهر هادی و "آقازاده" بهرنگ توفیقی در حال پخش هستند و برخی دیگر نیز آماده پخش، علاوه بر این برخی دیگر نیز مشغول ساخت هستند.

این اتفاق در حالی است که تلویزیون با تمام تلاشی که در جهت جذب مخاطب دارد اما در این عرصه و بخصوص در عرصه سریال سازی موفق نبوده و نتوانسته است آن‌طور که باید و شاید نظر مخاطبان خود را جلب کند و هرچند گهگاه آمار باورنکردنی از میزان مخاطبان خود ارائه می‌دهد اما به نظر می‌رسد این آمار چندان واقعی نباشند.

قورباغه

با پایان یافتن "هم‌گناه" به‌احتمال زیاد بعد از پایان دهه اول محرم، سریال "قورباغه" به کارگردانی هومن سیدی به بازار می‌آید. سیدی که با آثار سینمایی‌اش ذائقه متفاوت خود را نشان داده است، این بار در شبکه نمایش خانگی اثرش را عرضه می‌کند.

"قورباغه" یکی از طولانی‌ترین مراحل تولید را بین سریال‌های شبکه نمایش خانگی داشت و سیدی حدود دو سال برای ساخت آن وقت گذاشت. بخشی از این سریال در ایران و بخشی دیگر در تایلند ضبط شده و چهارمین همکاری نوید محمدزاده با سیدی به‌حساب می‌آید.

سریال قورباغه

صابر ابر، سحر دولتشاهی، فرشته حسینی، آناهیتا افشار و مهران غفوریان از دیگر بازیگران "قورباغه" هستند که یک درام اجتماعی است. سریال به مشکلات جامعه و تأثیرات آن بر روی هر فرد می‌پردازد و در خلاصه داستان آن آمده است: "من همیشه یه صندلی واسم کم بوده، کتم واسم تنگ بوده، کفشام برام کوچیک بوده، ساعتم خواب می‌مونده و من ازش جلوتر حرکت می‌کردم، دنیا برای من جای کوچیکیه، احساس می‌کنم همه جا بستس و نمی‌تونم نفس بکشم، انگار همه این لحظه‌ها رو قبلاً دیدم، درختا، صدای آبشار، قورباغه‌ها، اونا رو زمانی می‌بینم که در حال مردنم."

گیسو (عاشقانه 2)

منوچهر هادی که این روزها سریال "دل" را در شبکه نمایش خانگی در حال پخش دارد و به نظر می‌رسد قسمت‌های پایانی این سریال به‌زودی فرا می‌رسد، به سراغ ساخت سریالی دیگر برای شبکه نمایش خانگی رفته و "گیسو"، یا بهتر است بگوییم فصل دوم سریال "عاشقانه" را در حال ساخت دارد.

گیسو

"گیسو" روی زندگی شخصیت گیسو تمرکز دارد که در فصل گذشته مهناز افشار ایفاگر این شخصیت بود، که حالا با مهاجرت جای او در این سریال خالی است و هانیه توسلی ایفاگر این نقش شده است. رضا گلزار، ساره بیات، حسین یاری، هانیه توسلی، هومن سیدی، سانیا سالاری بازیگران این فصل سریال جدید هادی هستند.

ملکه گدایان

حسین سهیلی‌زاده که تبحر در ساخت آثار عاشقانه دارد و با سریال "مانکن" به شبکه نمایش خانگی آمد، این روزها مشغول ساخت سریال جدید "ملکه گدایان" است که بر اساس فیلمنامه حامد افضلی و امین محمودی، تهیه‌کنندگی مشترک رحمان سیفی آزاد و علی طلوع جلوی دوربین رفته است.

فرزاد فرزین در ملکه گدایان

سهیلی‌زاده جنس مخاطبان را به خوبی می‌شناسد و حالا با بازیگرانی مانند رؤیا نونهالی، پانته‌آ بهرام، باران کوثری، آرمان درویش، الهام کردا، فرزاد فرزین، رضا بهبودی، محمدرضا غفاری، یسنا میرطهماسب، علی اوجی، بهشاد شریفیان و سولماز غنی احتمالاً شرایط بهتری برای جلب مخاطب خواهد داشت. در خلاصه داستان این سریال آمده است: امروزِ تو، می‌تونه فردای من باشه ... هیچ‌کس از سرنوشت خبر نداره.... حتی شما...

خاتون

تینا پاکروان، به دلیل شیوع کرونا تا مدت‌ها ضبط "خاتون" را متوقف کرد و حالا چند وقتی است که آن را در بندر انزلی مقابل دوربین برده است.

این سریال تاریخی است و به دلیل ضبط در شهرهای مختلف، جزو پروژه‌های پرهزینه شبکه نمایش خانگی به‌حساب می‌آید. مهران مدیری، نگار جواهریان، حامد کمیلی و اشکان خطیبی، جزو بازیگران این سریال هستند.

جیران

حسن فتحی که سال‌ها برای تلویزیون آثار به‌یادماندنی تولید کرده است، سال گذشته به سراغ ساخت سینمایی "مست عشق" رفت و به زندگی شمس و مولانا در کشور ترکیه پرداخت. او پس از فارغ شدن از ساخت این اثر سینمایی که بسیاری منتظر اکران آن هستند، "جیران" را برای شبکه نمایش خانگی در نظر گرفته است که سال گذشته مجوز گرفت اما به دلیل ســاخت دکور و کرونا، تولید آن چند ماه به تأخیر افتاد.

سریال جیران

در "جیران" پریناز ایزدیار، گلاره عباسی، شبنم مقدمی و رعنا آزادی‌ور به ایفای نقش خواهند پرداخت. این سریال درباره زندگی ناصرالدین شاه قاجار است و به اتفاق‌های بعد از مرگ او می‌پردازد.

علاوه بر این آثار برخی از فیلمسازان دیگر نیز مجوز ساخت سریال برای شبکه نمایش خانگی را دریافت کرده‌اند که به دلیل شرایط حال حاضر تولید و همچنین سرمایه‌گذار منتظر شرایط بهتر هستند.