به گزارش هنرآنلاین، حمید سعید نوازنده گیتار یکشنبه ۹ شهریور در سن ۵۳ سالگی دار فانی را وداع گفت.

او متولد محله سریگ بندرعباس بود و از نوجوانی کار موسیقی را  آغاز کرد. حمید سعید در دهه شصت با نوازندگی ارگ توسط ناصر عبداللهی و خوانندگی وی، کارش را به‌صورت گروهی ارائه داد که سعید در این گروه گیتار الکتریک می‌نواخت. او همچنین در بسیاری از کارهای مرحوم زنده‌یاد ابراهیم منصفی همکاری داشته است.

این هنرمند در آذرماه ۹۸ سکته مغزی کرد و همسر زنده‌یاد سعید در این باره به ایسنا گفته بود: از سال‌ها قبل همسرم دارای فشارخون و قند خون بود و چند سال قبل دچار سکته قلبی و ماه قبل دچار سکته مغزی و هفته گذشته دومین سکته مغزی را پشت سر گذاشت.

وی با بیان این که باید فشارخون و قند خونش کنترل کنیم تا بتواند سلامتی کامل را به دست آورد، اظهار کرد: چند مدتی است که دیگر همسرم فعالیت هنری نمی‌کند و هرچه می‌گوییم هم دیگر انگیزه‌ای برای فعالیت ندارد.

همسر استاد حمید سعید با اشاره به این که از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان توقعی ندارم چون کاری نمی‌کنند و حتی یک تماس هم نگرفته‌اند، اظهار کرد: چرا باید تا کسی از این دنیا رفت یادش کنیم؛ همسرم اکنون به همدلی و توجه جامعه و مسئولان نیاز دارد.

وی با بیان این که همسرم نه بیمه است و نه درامد بازنشستگی دارد، عنوان کرد: همسرم از بی‌توجهی رنج می‌برد و تنها خواهش می‌کنم نگذاریم وقتی هنرمندی در جا افتاد یا فوت کرد از وی یاد کنیم.