سرویس سینمایی هنرآنلاین: فیلم "خواهر کوچک من" (My Little Sister) به کارگردانی استفانی شوا و ورونیک ریموند، به نمایندگی از سوئیس برای رقابت در بخش فیلم بلند بین‌المللی نود و سومین دوره جوایز اسکار، به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی شد.

این فیلم اولین بار در دنیا فوریه پیش در بخش مسابقه بین‌الملل جشنواره فیلم برلین روی پرده رفت و یکی از 18 رقیب جایزه خرس طلایی جشنواره بود.

نینا هوس، لارس آیدینگر، مارته کلر، ینس آلبینوس و توماس اوسترمایر بازیگران "خواهر کوچک من" هستند. داستان فیلم درباره لیزا نیلسن (با بازی هوس) یک نمایشنامه‌نویس بااستعداد و عالی است که مدت‌هاست دیگر نمی‌نویسد. او با خانواده‌اش در سوئیس زندگی می‌کند، اما دلش در برلین و پیش برادر دوقلویش اِسوِن (آیدینگر) است. این پیوند از زمانی که پزشکان تشخیص داده‌اند اسون به یک نوع تهاجمی سرطان خون مبتلا شده بیشتر هم شده است. اِسوِن یک بازیگر تئاتر شناخته‌شده است و لیزا حاضر نیست سرنوشت او را بپذیرد و زمین و زمان را به هم می‌دوزد تا او را روی صحنه برگرداند. او همه چیز خود را فدای برادرش می‌کند و برای این کار هر چیز دیگری را نادیده می‌گیرد، حتی زندگی زناشویی خود را به خطر می‌اندازد.

"خواهر کوچک من" دومین فیلم بلند داستانی مشترک شوا و ریموند و اولین فیلم آن‌ها بعد از فیلم به همین اندازه شخصی و بی‌تکلف "اتاق خواب کوچک" در 2010 است که آن سال نماینده سوئیس در بخش فیلم بلند بین‌المللی جوایز اسکار بود. هر دو سینماگر بازیگر هم هستند و در یک دهه گذشته در عرصه سینمای مستند نیز حضوری فعال داشته‌اند. مستند بلند "خانم‌ها" به کارگردانی شوا و ریموند در 2018 در سینماهای سوئیس اکران عمومی شد.  

به گزارش ورایتی، شرکت بتا سینما حق پخش جهانی "خواهر کوچک من" را به عهده دارد و تاکنون این فیلم را به بیش از 10 کشور فروخته است. فیلم اوایل سپتامبر در سوئیس و در ماه اکتبر در آلمان و اتریش اکران می‌شود. در آمریکای شمالی شرکت فیلم موومنت "خواهر کوچک من" را اکران می‌کند.    

سوئیس سال گذشته کمدی رمانتیک "سفر سحرآمیز ولکنبروخ به آغوش یک شیکسا" به کارگردانی میشائل اشتاینر را به نمایندگی از خود به اسکار معرفی کرد که آن فیلم نامزد نشد.

سوئیس تا سال پیش 47 بار نماینده به اسکار فرستاد. این کشور تاکنون دو بار برای فیلم‌های "حرکت‌های خطرناک" (1984) به کارگردانی ریشار دمبو و "سفر امید" (1990) به کارگردانی زاویه کولر برنده اسکار بهترین فیلم بلند بین‌المللی شده و سه بار دیگر نیز نامزد بوده است.

سوئیس بعد از لهستان دومین کشوری است که تاکنون نماینده خود در جوایز اسکار 2021 انتخاب کرده است. لهستان اواخر ماه پیش فیلم "دیگر هرگز برف نمی‌بارد" به کارگردانی مالگوژاتا شوموفسکا و میخال انگلرت را به آکادمی معرفی کرد.

نود و سومین دوره جوایز اسکار به خاطر همه‌گیر شدن کروناویروس با حدود دو ماه تأخیر 25 آوریل 2021 (دوشنبه 6 اردیبهشت 1400) در دالبی تیه‌تر در هالیوود، لس آنجلس برگزار خواهد شد.

آخرین مهلت معرفی فیلم‌ها به بخش فیلم بلند بین‌المللی اول دسامبر 2020 (11 آذر 1399) است.