سرویس تجسمی هنرآنلاین: اثری از رضا آرامش با عنوان "اکشن 125: شهر تکریت، عراق. دوشنبه، 14 آوریل 2003" در گالری اکتاگون موزه فیتز ویلیام به نمایش درآمده است.

نمایشگاهی با عنوان "حسی/ مجازی: دو مجسمه رنگی" با رویکرد نمایش دو مجسمه متفاوت در کنار هم، و نگاهی به شباهت‌ها و تفاوت‌های آنها شکل گرفته است. این دو مجسمه واقع‌گرا پیکره‌هایی از دو مرد هستند، اما میان آنها چند قرن فاصله وجود دارد. مجسمه "سنت سباستین" در سال 1530 میلادی توسط آلونسو بروگوئه (Alonso Berruguete) هنرمند اسپانیایی ساخته شده و مجسمه "اکشن 125: شهر تکریت، عراق. دوشنبه 14 آوریل 2003" سال 2011 توسط رضا آرامش و در واکنش به حوادث خاورمیانه ساخته شده است.

اگرچه حدود 500 سال میان این دو اثر فاصله وجود دارد، اما مواد، مقیاس و نحوه نمایش بدن در این آثار مشابه است. هر دو مجسمه‌ساز به درد و رنج، مبارزه و شهادت توجه داشته‌اند.

restricted

آلونسو گونزالز د بروگوئه؛ نقاش، مجسمه‌ساز و معمار اسپانیایی بود. او به عنوان مهم‌ترین مجسمه‌ساز دوران رنسانس اسپانیا شناخته می‌شود و به خاطر مجسمه‌های احساسی خود که تصاویری از نشاط و عذاب مذهبی را به تصویر می‌کشد مشهور است.

رضا آرامش متولد 1349 در ایران و فارغ‌التحصیل کارشناسی ارشد هنرهای زیبا از دانشگاه گلداسمیت لندن است. او تابه‌حال موفق به کسب افتخاراتی مانند جایزه‌ تحقیق و توسعه هنری لندن و جایزه شورای هنر انگلستان شده است و آثاری از او در موزه تیت انگلستان نگهداری می‌شود.

این نمایشگاه تا 25 اکتبر سال 2020 (4 آبان 99) برپاست.