به گزارش هنرآنلاین، شهردار منطقه ثامن مشهد در خصوص این جشنواره گفت: در راستای توجه به میراث فرهنگی و بافت تاریخی اطراف حرم مطهر رضوی و بهره‌برداری زائران و مجاوران از فضاهای شهری به دنبال کیفیت بخشیدن به این محیط هستیم.

 سید مصطفی نعمتی افزود: ایجاد ارتباط بین هنرمندان و نخبگان با کانون‌های مختلف شهری و نگاه نوآورانه برای نصب آثار با ارزش از اهداف دیگر برگزاری این رویداد است.

وی ادامه داد: خلق نشان‌های عملکردی، آثار خیال‌انگیز و مبلمان و تجهیزاتی که مواد اصلی آنها آجر باشد از رویکردهای این جشنواره است.

شهردار منطقه ثامن مشهد گفت: طراحی بدیع و هنرمندانه و نگاه به هویت تاریخی و میراث معنوی مشهد با نوآفرینی در آثار می‌تواند سرفصل جدیدی را در طراحی مبلمان شهری مبتنی بر زمینه و ارزش‌های فرهنگی تعریف کند.

نعمتی افزود: در این جشنواره پس از بررسی آثار رسیده، ۵۵ اثر به بخش نمایشگاه و ۳۵ اثر به بخش پایانی برای اجرای نهایی اثر و نصب در فضاهای شهری کار راه می‌یابد.

وی ادامه داد: داوران این رویداد سیمین اکرامی، مسعود نجابتی، فرامرز پارسی، طاهر شیخ‌الحکمائی، حمید عرفانیان جم، علیرضا امتیاز و مهدی یکپسر هستند که با تخصص‌های مختلف به بررسی آثار خواهند پرداخت و علاقه‌مندان می‌توانند در وب‌گاه این جشنواره به آدرس www.ajorneshini.com ضمن مطالعه فراخوان در این جشنواره ثبت نام  کنند.