سرویس سینمایی هنرآنلاین: سعید خانی تهیه‌کننده که این روزها فیلم سینمایی "دوزیست" به کارگردانی برزو نیک‌نژاد و "خط استوا" ساخته اصغر نعیمی را آماده اکران دارد. در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره وضعیت اکران این فیلم‌ها گفت: در تلاش هستیم فیلم "دوزیست" را بعد از محرم و صفر روی پرده سینماها بفرستیم. به نظر می‌رسد که شرایط در آبان ماه بهتر خواهد شد و می‌توان در آن زمان فیلم را اکران کرد.

او همچنین درباره اکران آنلاین توضیح داد: اکران آنلاین متأسفانه جوابگوی هزینه‌های ما نیست. از سوی دیگر نگه داشتن فیلم هم به‌صرفه نیست و هرکدام در شرایط حال حاضر مصائب خاص خود را دارند؛ بنابراین فعلاً منتظر هستیم تا متناسب با زمان و شرایط تصمیم بگیریم.

خانی افزود: اکران آنلاین نسبت به هزینه‌ و سرمایه‌ای که برای فیلم صرف شده است، درآمدی ندارد و در سینما نیز با توجه به شرایط حال حاضر و کرونا به همین شکل است. باید امیدوار به شرایط باشیم. فکر می‌کنم دولت باید سوبسیدی در اختیار صاحبان چند فیلم خوب بگذارد که می‌داند مخاطب را جذب می‌کنند. در چین چند بار سالن‌های سینمایی بازگشایی و بسته شدند و درنهایت در سومین بار بود که جواب داد و مخاطب به آن اعتماد کرد. دولت باید سرمایه اولیه فیلم‌ها را به صاحبانشان بدهد تا آن‌ها ترغیب شوند و فیلم‌هایشان را اکران کنند. در حال حاضر بازگشایی سالن‌های سینمایی دغدغه دولت و تلویزیون نیست و اگر همه همراهی کنند آبان ماه سینماها این قابلیت را خواهند داشت.

او ادامه داد: اکران آنلاین برای برخی از فیلم‌ها خوب است، اما تا زمانی که پلتفرم‌ها روی جلوگیری قاچاق فیلم تضمینی نداشته باشند، این طرح محکوم به شکست است. فیلم‌هایی که اکران شدند نیز از سر اجبار بودند. با این شرایط برای فیلم‌های پرهزینه اکران آنلاین مساوی است با شکست. امیدوارم که پلتفرم‌ها جلوی قاچاق را بگیرند تا بعد برای آن فکری کرد.

این تهیه‌کننده سینما درباره وضعیت تولید آثار سینمایی نیز اظهار کرد: در این وضعیت ترجیح می‌دهم تولید نداشته باشم. امروز بسیاری از دوستان سودشان در تولید است، اما از آنجا که من به این شکل کار نمی‌کنم، فعلاً دست نگه داشته‌ام.