به گزارش هنرآنلاین، علی جعفری پویان نوازنده و آهنگساز هم‌زمان با شصت و نهمین زادروز استاد حسین علیزاده آهنگساز، موسیقیدان و نوازنده، موزیک ویدئو "یکِ شیش" را با همراهی تعدادی دیگر از هنرمندان فعال عرصه موسیقی منتشر کرد.

قطعه صوتی این اثر موسیقایی، اول شهریور سال 1398 مصادف با سالروز تولد حسین علیزاده در دسترس مخاطبان قرار گرفت.

بهنود یخچالی (موسیقی)، علی جعفری پویان (تک‌نواز ویولن و ویولا)، یگانه حسینی نیا، مونیکا لران و علی جعفری پویان (نوازندگان ویولن اول و دوم)، سهراب بهرمندی و علی جعفری پویان (نوازندگان ویولا)، نگار نوراد (نوازنده ویولنسل)، حامی حقیقی از استودیو "شهر صدای پارسیان" (صدابرداری، میکس، مسترینگ)، کامبیز باقری و علیرضا صفرنژاد (عکس و تصویر)، علیرضا صفرنژاد (تدوین)، سوگل ضامنی (گرافیک) عوامل اجرایی موزیک ویدئوی "یکِ شیش" با مدیریت هنری علی جعفری پویان هستند. این در حالی است که آیدین الفت، علی بوستان، مانی جعفرزاده، نیما جوان، حمیدرضا آداب و فراز تعالی ازجمله افرادی دیگری هستند که جعفری پویان از آن‌ها برای همکاری در تولید این اثر قدردانی کرده است.

علی جعفری پویان که طی سال‌های اخیر حضور فعالی در ارکسترها و آثار موسیقایی متعدد به‌عنوان نوازنده ویولن داشته طی یادداشتی به مناسبت انتشار این موزیک ویدئو نوشته است:

"وقتی تابستان ٩٨ پارتیتور دست‌نویس "نینوا" اثر استاد حسین علیزاده منتشر و همراه با چند اثر دیگر از آثار نشر"تار و پود" در فرهنگسرای نیاوران رونمایی شد، من هم به آن مراسم دعوت شده بودم ولی آن روز بسیار درگیر بودم و فقط برای عرض ادب و تبریک و تهیه پارتیتور به فرهنگسرا رفتم.

متأسفانه به دلیل دیر رسیدنم و ازدحام جمعیت امکان دیدار با استاد علیزاده میسر نشد. اما در حال بازگشت بودم که علی بوستان عزیز و نیما جوان یک پاکت از تمامی آثار نشر "تارو پود" را تحویلم داده و گفتند:"از طرف آقای علیزاده است....". همین اتفاق برای من یک دنیا محبت بود در کنار دیگر محبت‌هایشان طی سال‌های گذشته. یادم هست وقتی در ماشین نشستم و پارتیتور را ورق زدم اصلاً گرما را احساس نکردم و غرق ورق زدن شدم و از دست خط ایشان انرژی گرفتم.

خیلی سریع به این فکر افتادم که در مقابل این محبت چطور تشکر کنم که ایده ساخت "یکِ شیش" در ذهنم شکل گرفت و از بهنود یخچالی دوست هنرمند و باارزشم خواستم قطعه‌ای را بر مبنای اثر جاودانه "نی نوا" با محوریت تک‌نوازی ویولن تنظیم کند. او هم با وقت بسیار محدودی که داشتیم به بهترین شکل این اثر را خلق کرد.

روزی که خواستیم از آقای علیزاده دعوت کنیم تا به استودیو آمده و قطعه را بشنود، بسیار روز زیبا و هیجان‌انگیزی بود. اما فقط یک مسئله ناراحتم می‌کرد و آن هم حضور نداشتن تمام دوستان هنرستانی‌ام در کنارمان بود. البته در هر مرحله از شکل‌گیری "یکِ شیش" دوستان بسیاری همراهم بودند که قدردان یکایک آن‌ها هستم.

من از آیدین الفت عزیز با در اختیار قرار دادن استودیو "شهر صدای پارسیان"، نیما جوان نازنین با کارهای اداری و مجوزی که برای"یکِ شیش" گرفت، علی بوستان رفیق خوبم با مشورت‌هایش، کامبیز باقری با مرام همیشگی و حضورش در روز ضبط و جشن تولد استاد و عکس‌هایی که ثبت کرد، حامی حقیقی عزیزم با تمام توان و دانشش، سوگل ضامنی مهربان با طراحی پوستر، علیرضا صفر نژاد نازنینم با وقت و حوصله‌ای که برای ساخت این ویدیو با حداقل امکانات به خرج داد، دوستان خبرنگارم در رسانه‌های مختلف، دوستان عزیزم در خارج از کشور برای نشر بین‌المللی اثر و از دوستان و همکاران عزیز نوازنده‌ام سهراب برهمندی، یگانه حسینی نیا، مونیکا لران و نگار نوراد که خالصانه در ضبط این اثر همراهم بودند نیز متشکرم."

سال گذشته، یکم شهریورماه بود که قطعه‌ "یکِ شیش" به مناسبت زادروز استاد حسین علیزاده منتشر و تقدیم ایشان شد.

‎این تک‌آهنگ بر اساس قطعه‌ "نینوا" اثر جاودان حسین علیزاده ساخته شده و برداشتی آزاد از آن قطعه است که با محوریت ساز ویولن و همراهی اصوات الکترونیک سامان یافته است. ‎امسال نیز به همان مناسبتِ فرخنده تصاویری از لحظات ضبط این اثر و حضور استاد در "استودیو شهر صدای پارسیان" را به علاقه‌مندان ایشان و موسیقی تقدیم می‌کنیم. البته ‎نسخه صوتی این اثر نیز در فضاهای شنیداری معتبر داخلی و بین‌المللی قابل شنیدن است.