سرویس موسیقی هنرآنلاین: به‌تازگی  اسامی برگزیدگان مرحله اول رویداد "آهنگسازان جوان" اعلام شد. هدف از برگزاری این رویداد که نشر موسیقی پتریکور بانی آن است، فراهم آوردن شرایطی درخور در حوزه آموزش، اجرا و ضبط آثار برای آهنگسازان جوان ایرانی است. این پروژه شامل برگزاری کلاس‌های آموزشی، سمینار، اجرا و ضبط آثار منتخب و سخنرانی آهنگسازان بین‌المللی است.

امین شریفی آهنگساز و مدیر هنری رویداد "آهنگسازان جوان" درباره ایده شکل‌گیری این رویداد به خبرنگار هنرآنلاین گفت: ما می‌خواستیم شرایطی را فراهم کنیم تا آهنگسازان ایرانی فرصت بیشتری برای دیده شدن پیدا کنند و بتوانند توانایی‌های خودشان را نشان بدهند. به همین خاطر فعالیت‌مان را در این رویداد آغاز کردیم.

وی ادامه داد: معمولاً اکثر کسانی که در هنرستان و دانشگاه درس آهنگسازی می‌خوانند به لحاظ تئوری بسیار قوی هستند ولی فرصت این که بخواهند به صورت عملی هم اجرا داشته باشند تا تجربه کسب کنند کمتر به دست می‌آورند. از این رو رویداد "آهنگسازان جوان" فرصت خوبی برای آن‌ها فراهم می‌کند تا به اجرا بپردازند.

مدیر هنری رویداد "آهنگسازان جوان" درباره نحوه داوری این رویداد اظهار داشت: آهنگسازان شرکت‌کننده آثار خود را برای داوران ما در هر بخش ارسال کرده و آن‌ها نیز آثار را رتبه‌بندی کردند. در نهایت قطعاتی که بیشترین نمره را از داوران ما کسب کرده بودند به مرحله بعد راه پیدا کردند. رقابت‌ها در مرحله اول بسیار نزدیک و تنگاتنگ بود و کیفیت آثاری که به دست ما رسیده بود بالاتر از حد انتظارمان بود.

شریفی در پاسخ به این سؤال که آیا این رویداد در سال‌های بعد هم ادامه پیدا می‌کند، توضیح داد: ما می‌خواهیم قدم‌های بعدی را بلندتر برداریم و تلاش می‌کنیم که این رویداد را ادامه بدهیم. شاید فراخوان بعدی ما برای انسامبل‌های معتبر جهانی باشد.