به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی سالن روباز هما روستا، در پی جمع آوری تجهیزات نوری و صوتی سالن هما به دستور حوزه قضایی تا اطلاع ثانوی اعلام برنامه‌های سالن هما در شهر آفتاب به تعویق خواهد افتاد.

همچنین از تمام مردم و مخاطبین عزیز که در این روزهای سخت کرونایی منتظر اعلام برنامه بوده‌ و از لطف و توجه خود گروه اجرایی را بی‌نصیب نگذاشته‌اند بابت وقفه پیش آمده عذرخواهی می‌کنیم.

گفتنی است سالن روباز هما نخستین مجموعه تخصصی به منظور اجرای تئاتر و کنسرت به نام زنده‌یاد هما روستا بازیگر نام‌آشنای تئاتر، سینما و تلویزیون است. این سالن  به سیستم تخصصی صدا،  نور و ال ای دی هایی وسیع تجهیز شده بود و دارای استیجی مسقف به ارتفاع ۱۲ متر، در ابعاد ۵۰۰ مترمربع است تا امکان اجراهایی زنده و با کیفیت، جهت تئاتر و کنسرت فراهم شود.

ایده ساخت این سالن در دوران تعطیلی سالن‌های تئاتر و موسیقی به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا توسط همایون غنی‌زاده ارائه و طراحی شده است تا از این طریق هم بخشی از فعالیت‌های هنری دوباره به حیات خود ادامه دهند و هم مخاطبان از این مکان با رعایت پروتکل های بهداشتی استفاده کنند.

مدیریت پروژه به عهده محمد قدس است. ظرفیت سالن فوق در زمان اجرای تئاتر یا کنسرت با ماشین حداکثر ۶۰۰ خودرو بوده و در مجموع می‌تواند پذیرای ۲۰۰۰ نفر‌ در هر رویداد هنری باشد.