به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، حسین مسگرانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان همراه جمعی از هنرمندان استان با حضور در شهرستان ایرانشهر از استاد شیرمحمد اسپندار عیادت کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان گفت: توجه به سلامتی هنرمندان به ویژه اساتید پیشکسوت به صورت مستمر سرلوحه کار این اداره کل است و جویای احوال این هنرمندان از طرق مختلف بوده‌ایم.

حسین مسگرانی افزود: با توجه به شرایط استاد اسپندار همواره طی تماس تلفنی جویای احوال این هنرمند گرانقدر هستیم و بنده به نمایندگی از سوی وزیر محترم فرهنگ وارشاد اسلامی در منزل وی  حضور یافته و از نزدیک در جریان وضعیت جسمانی ایشان قرار گرفتم.

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان سیستان و بلوچستان با ابراز خوشحالی از رضایتبخش بودن حال عمومی استاد اسپندار بیان کرد: استاد اسپندار جزو اساتید ارزشمند و پیشکسوت موسیقی کشور است و از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مورد توجه و حمایت قرار دارند.

وی گفت: با هماهنگی صورت گرفته با موسسه هنرمندان پیشکسوت در صورت نیاز به حضور پرستار در خانه استاد، هزینه‌های این کار تامین خواهد شد.

مسگرانی ادامه داد: همچنین با هماهنگی صورت گرفته با توجه به مشکل چشم ایشان، در صورت نیاز به درمان، چه در داخل و چه در خارج استان پیگیری و هماهنگی لازم انجام خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین افزود: استاد شیرمحمد اسپندار از طرف شورای ارزشیابی هنرمندان کشور برای بهره‌مندی از طرح تکریم به صندوق اعتباری هنر معرفی شده‌اند که از همین ماه انجام خواهد شد. 

همچنین در این دیدار سید محمد مجتبی حسینی معاون هنری وزیر فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی و سید محمد طباطبائی حسینی مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت به صورت تلفنی جویای احوال استاد شیرمحمد اسپندار شدند.