به گزارش هنرآنلاین، هفدهم مردادماه نقطه آغاز نمایشگاهی بود که عنوان شریفی را با خود یدک می‌کشید؛ "میلاد صلح" با کیوریتوری هلیا سلمانی مجموعه آثار 80 هنرمند ایرانی بود که در شاخه‌های نقاشی ، تصویرسازی ، کاریکاتور ، عکس و حجم از سراسر کشور در برج میلاد تهران گرد هم آمده بودند تا پیام واحدی را به نمایش بگذارند. جانمایی 105 اثر تجسمی در دو بخش موضوعی صلح و آزاد که مجموعه‌ای از آثار دو طیف باتجربه‌ها و کم‌تجربه های تجسمی کشور بود با استقبال پرشور بازدیدکنندگان همراه شد و انگیزه‌ای مضاعف برای برگزارکنندگان و شرکت‌کنندگان این نمایشگاه فراهم کرد.

حضور پیشکسوتانی چون اکبر نیکان‌پور، آرمان استپانیان، مهرداد قهرمانی، نصرالله افجه‌ای در کنار هنرمندانی چون عماد صالحی، عیسی چولاندیم، محمد پهنابی، ثریا نیکوروش، سپیده فرامرزی، منیره نوری، هلیا سلمانی و دیگر هنرمندان موجب شد در این ایام سخت کرونایی، فضایی سیال و قاب‌هایی چشم‌نواز را برای مخاطبان این نمایشگاه رقم بزند.

سخنران نخست روز افتتاحیه، احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران بود که فارغ از یکی دو دقیقه زمان سخنرانی کوتاهش، تمام‌وقت مراسم را باحوصله بسیار در حال شنیدن نظرات و دیدن آثار هنرمندان بود. پس از وی، هلیا سلمانی برگزارکننده و کیوریتور این نمایشگاه به ایراد سخنان کوتاهی پرداخت و سپس هنرمندان دیگری چون اکبر نیکان پور، ثریا نیکوروش، عماد صالحی ، سپیده فرامرزی و منیره نوری برای حاضران و در حمایت از شعار صلح و انسان‌دوستی و اهداف این نمایشگاه به سخنرانی‌های کوتاهی پرداختند.

گفتنی است گروه هلیا آرت گالری به مدیریت هلیا سلمانی به‌عنوان برگزارکننده نمایشگاه "میلاد صلح" تاکنون ده‌ها نمایشگاه داخلی و خارجی در عرصه هنرهای تجسمی برگزار کرده است که نمایشگاه‌های خارجی در انگلستان ، آلمان ، ایتالیا ، ترکیه و داخلی در کاخ‌موزه نیاوران، مجموعه کاخ سعدآباد، کاخ‌موزه عباسی و موسسه صبا از جمله این موارد است. همچنین لازم به ذکر است طراحی پوستر این نمایشگاه با هنر آرمان استپانیان ، امور گرافیکی توسط سعید قره خانی، مشاور هنری و رسانه‌ای پروژه را نیما نوربخش و اجرای مراسم افتتاحیه را امیر قاسمی برعهده داشتند.