به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در نشست مشترک معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاونت همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی مقرر شد کارگروه بین‌المللی برای اعزام هنرمندان و گروه‌های هنری به خارج از کشور تشکیل شود.

سیدمجتبی حسینی معاون امور هنری وزارت فرهنگ  و ارشاد اسلامی در این نشست گفت: با توجه به ظرفیت سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برای اعزام هنرمندان و ارائه آثار هنری در خارج از کشور، ضرورت دارد هنرمندان و آثار ارزشمند هنری که نماینده مناسبی برای هنر ایران هستند؛ انتخاب شوند. از این رو بخش‌های تخصصی معاونت امور هنری می‌توانند نظرات خود را ارائه کنند و در تعامل با سازمان ارتباطات اسلامی، هنرمندان و گروه‌های هنری انتخاب شوند. همچنین در اعزام هنرمندان و گروه‌های هنری به دیگر کشورها، مخاطب‌شناسی اهمیت دارد و آثاری مناسب برای ارائه و اجرا در کشورهای مختلف انتخاب شود.

حجت‌الاسلام مهدی ایمانی‌پور، معاون همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این نشست گفت: تمایل داریم کارگروه بین‌المللی اعزام هنرمندان و گروه‌های هنری به خارج از کشور با حضور نمایندگان معاونت امور هنری تشکیل شود تا نظرات بخش‌های تخصصی در انتخاب و اعزام هنرمندان و گروه‌ها مورد توجه باشد و آثار هنری حرفه‌ای به عنوان هنر ایران در خارج از کشور ارائه شود.