به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران، به مناسبت ۲۶ مرداد ماه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی، ایوب دهقانکار مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران و جمعی از معاونان و مدیران این مجموعه با تعدادی از آزادگان دیدار  و گفت و گو کردند.

دهقانکار در دیدار با مدیر مسئول انتشارات پیام آزادگان با تبریک فرا رسیدن ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی با اشاره به اینکه آثار منتشر شده راجع به ایثار آزادگان در طول دفاع مقدس و پس از آن گنجینه ارزشمندی است که می‌بایست به‌نحو شایسته در داخل و خارج کشور معرفی شوند، گفت: موسسه خانه‌کتاب و ادبیات ایران در نظر دارد تا با استفاده از طرح گرنت و ظرفیت نمایشگاه‌های بین‌المللی، کتاب‌های دفاع مقدس و به ویژه آثار مرتبط با آزادگان را در خارج از کشور معرفی کند.  

او ادامه داد: همچنین موسسه آمادگی دارد با استفاده از ظرفیت سرای اهل قلم، سلسله نشست‌های معرفی، نقد و بررسی کتاب‌های این حوزه را با حضور نویسندگان و راویان برگزار نماید.

دهقانکار با اشاره به ضرورت ایجاد پیوست فرهنگی فعالیت‌های این حوزه افزود: امیدواریم با استفاده از ظرفیت سینما و تئاتر کشور شاهد تهیه فیلم و تئاتر با اقتباس از خاطرات مکتوب و شفاهی آزادگان باشیم.

بیژن کیانی مدیر مسئول انتشارات پیام آزادگان نیز در این دیدار،  گزارشی از عملکرد این انتشارات ارائه کرد و گفت: از سال ۱۳۸۶ تاکنون ۲۲۰ عنوان کتاب از سوی این موسسه منتشر و راهی بازار نشر شده است. کتاب "دانشنامه‌ آزادگان" که با همکاری بنیاد دانشنامه‌نگاری ایران انجام شده و شامل تصاویر و اطلاعات اسرای جنگی و آزادگان است، روز گذشته در پژوهشکده‌ دانشنامه‌نگاری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی رونمایی شد.

مدیر مسئول انتشارات پیام آزادگان در پایان این دیدار خواستار کمک به توزیع و معرفی کتاب‌های حوزه آزادگان در عرصه‌های ملی و بین‌المللی شد.

مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران در این دیدارها با اهدای لوح تقدیر از  قادر آشنا مدیر کل هنرهای نمایشی و بیژن کیانی مدیر مسئول انتشارات پیام آزادگان قدردانی کرد.