به گزارش هنرآنلاین، منیژه صحی از هنرمندان باسابقه عرصه نقاشی و مدیر گالری خط سفید به عنوان مشاور علمی گروه فرهنگی "بات" معرفی شد. گروه فرهنگی بات قصد دارد زمینه معرفی هنرمندان ایرانی را در قالب مجموعه‌‌ آثار توصیفی تصویری با عنوان هنر و هنرمندان ایرانی در عرصه بین‌المللی فراهم آورده و بستر توسعه‌ی فعالیت‌های فرهنگی هنری هنرمندان ایرانی را در خارج از کشور ایجاد کند.

اولین پروژه این گروه فرهنگی کتاب "نقاشان زن ایران" است که قرار است به زبان انگلیسی و طبق استاندارهای نشر جهانی در سال ۲۰۲۱ در فضای بین‌الملل منتشر شود؛ حال منیژه صحی به عنوان مشاور علمی با این گروه فرهنگی در این زمینه همکاری خواهد کرد.

منیژه صحی مدیر گالری خط سفید درباره همکاری با گروه فرهنگی "بات" و زمینه انتشار کتاب "نقاشان زن ایران"  گفت: مهم‌ترین هدف گردآوری و تالیف این کتاب از سوی موسسه "بات" معرفی هنرمندان زن ایران به جامعه بین‌المللی است.

وی افزود: چاپ و تالیف هر کتاب، راهی برای ثبت رویدادها و نام کسانی است که در تاریخ یک کشور نقشی پررنگ داشته‌اند، کتاب "نقاشان زن ایران" نیز در مورد تاریخ هنر ایران به ویژه تلاش زنان هنرمند کشور است.

صحی همچنین گفت: این کتاب مرجع اطلاعاتی عمومی‌تری از هنرمندان و فعالیت‌های هنری حوزه نقاشی محسوب می‌شود که بعدها خط سیر و تکامل را پشت سر خواهد گذاشت و همچنین تلاش‌هایی که برای رشد و اعتلای هنرمندان زن ایران صورت گرفته را در اختیار علاقه‌مندان و پژوهشگران قرار می‌دهد.

منیژه صحی متولد سال ۱۳۳۴ در تهران است. او دارای لیسانس نقش و چاپ پارچه از دانشکده هنرهای تزئینی دانشگاه هنر و فوق‌لیسانس نقاشی از دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی است. صحی از عضویت در هیئت مؤسس و رئیس شورای مدیریت انجمن هنرمندان نقاش را در کارنامه هنری خود دارد. ریاست گروه نقاشی دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد از سال ۱۳۶۸ تا ۱۳۷۷، عضویت در هیئت‌علمی دانشکده هنر و معماری دانشگاه آزاد اسلامی، چندین دوره حضور در هیئت‌مدیره انجمن نقاشان ایران و عضویت در گروه هنری + ۳۰ بخشی دیگر از کارنامه فعالیت‌های هنری این هنرمند نقاش است.

لازم به یادآوری است، تولید کتاب "نقاشان زن ایران"  در حال حاضر در مرحله تحقیق و گردآوری و ثبت‌نام از هنرمندان نقاش است. هنرمندان عزیز جهت آگاهی از حضور در کتاب و ثبت‌نام می‌توانند به سایتwww.baatart.com مراجعه کنند.