سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: در این کتاب که توسط انتشارات توسعه‌دهندگان منتشر شده شاعران ایرانی به ترتیب تاریخ تولد فهرست شده‌اند و در سر فصل هر شاعر، بیوگرافی، نکات برجسته زندگی و برگزیده‌ای از اشعار او گنجانده شده است.

مظاهر علیپور نویسنده این کتاب به هنرآنلاین گفت: به نظر من هر ایرانی باید با ذخایر فرهنگی خود آشنا باشد و بر خود واجب دانستم این امر را با تالیف این کتاب آسان کنم. از این رو اهمیت داشتن این کتاب فقط در آن نیست که  گنجینه‌ای از زیباترین اشعار شاعران ایرانی را در یک کتاب دارید بلکه با داشتن این کتاب می‌توان علاوه بر دانستن بیوگرافی شاعران ایران و اینکه یک شعر معروف متعلق به کدام شاعر است به مکاشفاتی رسید.

او افزود: یکی از موارد مهمی که من در نویسندگی و گردآوری کتاب‌هایم رعایت کرده و می‌کنم ایجاد انگیزه و ‌کشش در ادامه مطالعه اثر است. مثلا در مورد صفحات مربوط به فردوسی با توجه به این‌که همه با فضای شعری فردوسی آشنا هستند و روی آن بسیار کار شده است، شاید اگر اشعار بلند فردوسی را در آن می‌گنجاندم، خسته‌کننده و تکرار مکررات قلمداد می‌شد. از این رو سعی کردم در مورد پیشینه شاهنامه و اشعار حماسی آن اطلاعات جالبی بدهم، این‌که نوشتن شاهنامه پیش از فردوسی توسط دقیقی آغاز شده بود و دو هزار بیت از شاهنامه اثر دقیقی است. البته از اشعار معروف و حماسی فردوسی نیز در این بخش استفاده کردم.

علیپور ادامه داد: با چنین نگاهی در پدید آوردن این کتاب، برخی از شعرهای معروف، بعضی از داستان‌های عاشقانه و یا موضوعات جذاب را در مورد زندگی و یا شخصیت شاعر انتخاب کرده و در کتاب آورده‌ام. یا اشعار و ترانه‌های معروفی را در کتاب جمع‌آوری کردم که به ویژه در صفحات مجازی و فضای اینترنت، نام سراینده آن مشخص نیست و یا به اشتباه به دیگران نسبت داده شده است و من در این کتاب، شاعر اصلی آن را معرفی کردم.

او گفت: به هر حال باید پذیرفت که امروزه در اینترنت و صفحات مجازی، با انفجار اطلاعات و امکان نشر اطلاعات غلط مواجه هستیم، پس نیاز به پالایش اطلاعات داریم.  زمانی معضل ما گردش اطلاعات بود اما امروزه نیاز ما پالایش اطلاعات است و فکر می‌کنم این کتاب می‌تواند همواره جایگاه خود را حفظ کند. آن‌گونه که خواننده کتاب می‌تواند در موضوع خاصی متمرکز شود در اینترنت و دنیای مجازی ممکن نیست.

کتاب "صدای سخن عشق"  از سوی مظاهر علیپور و گلایل گلپور پدید آمده و انتشارات توسعه‌دهندگان آن را به قیمت 120 هزار تومان در بازار کتاب عرضه کرده است.