سرویس سینمایی هنرآنلاین: فیلم مستند "هنرمند؛ گذر از پاندمی" به کارگردانی مجتبی فلاحی و تهیه‌کنندگی استودیو حرف هنر در حال ساخت و گذراندن مراحل فنی است. این مستند بر اساس فیلم‌های موبایلی ارسال‌شده توسط هنرمندان و فعالان هنری برجسته حوزه هنرهای تجسمی ساخته می‌شود.

فلاحی هدف از ساخت "هنرمند؛ گذر از پاندمی" را ثبت لحظات و تأثیرات پاندمی کووید-١٩ بر زندگی، آثار و فعالیت هنرمندان و فعالان تجسمی در دوران قرنطینه و روزهای پس از آن دانست.

وی با تأکید بر موضوع پاندمی و شروع دوران جدید در زندگی همه مردم جهان اضافه کرد: ساخت چنین مستندهایی می‌تواند باعث بررسی دقیق‌تر این دوران برای پژوهشگران و محققان حوزه تجسمی چه در کوتاه‌مدت و چه در آینده‌ای دورتر شود. چه‌بسا بسیاری از مجموعه‌های تجسمی به‌صورت مجزا و در صفحات خودشان در شبکه‌های مختلف اجتماعی چه به‌صورت ضبط‌شده و چه در گفت‌وگوهای آنلاین به این مهم پرداخته‌اند، اما ثبت این فضا در قالب ساخت یک فیلم مستند، جذاب‌تر و در ذهن‌ها ماندگارتر خواهد بود.

او ادامه داد: اتفاقات و حواشی ایجادشده در فضای اجتماعی و رسانه‌ای دوره پاندمی هم‌زمان با لحظات هنرمندان، بخش‌های دیگری از  فیلم را شامل خواهد شد.

علیرضا آدم بکان، فرزاد ادیبی، رضا دبیری نژاد، علیرضا درویش، ندا درزی، سعید رفیعی منفرد، شهناز زهتاب، امیر سقراطی، داوود شهیدی، اوژن شیراوژن، مژگان قدوسی، مجتبی طباطبایی، نجوا عرفانی، نفیسه عمران، سعید غلامی، شهرام کریمی، بهنام کامرانی، کیومرث کیاست، سیمین کرامتی، کوروش گلناری، حسین محجوبی، سعید محجوبی، رحیم مولاییان و سروش میلانی زاده از هنرمندان و فعالان حوزه هنرهای تجسمی حاضر در این مستند هستند.

کارگردان: مجتبی فلاحی، مشاور فیلم: امیر سقراطی،تدوین و صداگذاری: آرزو بلوری، موسیقی: مجید عظیمی، مدیر تولید: هادی فلاحی، تهیه‌کننده: استودیو حرف هنر، عکس: بخشی از اثر رحیم مولاییان در مستند "هنرمند؛ گذر از پاندمی "