سرویس موسیقی هنرآنلاین: اشکان کمانگری خواننده موسیقی ایرانی درباره فعالیت این روزهای خود به خبرنگار هنرآنلاین گفت: این روزها چیزی که در اولویت است مقابله با ویروس کرونا است. همه مردم باید دست به دست هم بدهند و با نگاه مثبت به زندگی سختی‌ها را هموار بکنند.

او ادامه داد: ما این روزها بیشتر درگیر حواشی متأثر از بحث بیماری کرونا بر بازار موسیقی و متمرکز به فضاهای جدید ارائه موسیقی هستیم. همه هم‌صنف‌های ما هم به‌نوعی درگیر حواشی این بیماری هستند. پیش از کرونا ارتباط ما با مردم عزیز از نزدیک بود ولی امروزه اجتماعات کمرنگ‌تر و تا حد زیادی تعطیل شده‌اند.

وی عنوان کرد: در شرایط کنونی شاید توجه به آواز و آواز خواندن راهی باشد برای آرام گرفتن و بیان کردن آنچه در دل‌ها وجود دارد ، تا بار سنگین این روزهای سخت را از دوش مردم بردارد.

وی افزود: از این جهت من در این روزگار به هنرجویان توصیه کرده‌ام که با توجه به شرایط جدید همچنان پیگیر کلاس‌های هنری خودشان باشند، چرا که با عواطف و احساساتشان رابطه تنگاتنگی دارد و مهرگستر است.

این خواننده با اشاره به اینکه کلاس آنلاین شرایط متفاوتی دارد، درباره تجربه‌اش از برگزاری کلاس‌های آنلاین توضیح داد: عزیزانی که قبلاً در این کلاس‌ها نبوده‌اند، راحت‌تر شرایط را پذیرفته‌اند و کسانی هم که قبلاً تجربه کلاس حضوری داشته‌اند نیز با استمرار آن در این مدت به امکانات جدید عادت کرده‌اند و محدودیت‌هایی که وجود دارد را به کمک راه‌های دیگر جبران کرده‌ایم. ما با کمک گرفتن از پیام‌رسان‌هایی که در اختیار مردم قرار دارد، ارتباطمان با هنرجو را حفظ کرده‌ایم. کلاس‌ها هم تا به امروز با جدیت پیگیری شده است.

کمانگری اظهار داشت: اینکه امروز همه مردم عزیز میهنمان به‌نوعی سبک زندگی‌شان را تغییر داده‌اند و تلاش می‌کنند با رعایت نکات بهداشتی یک سبک زندگی متفاوت و جدیدی را پی بگیرند، درسی بود که طبیعت باید به انسان‌ها و بشریت می‌داد. صد درصد آنچه مقرر است و پروردگار عالم برای بشریت مقدر کرده‌اند، جز خیر و نیکی نیست.

وی در خصوص فعالیت‌های آینده خود گفت: طبیعتاً ما هم در این برهه زمانی در کارمان برنامه‌ریزی‌های تازه‌ای را پی گرفته‌ایم و تصمیم داریم در فضاها و قالب‌های جدید موسیقی ایرانی را با محتوای تازه و مناسب زمانه ارائه کنیم.

او تأکید کرد: امیدواریم در عین احترام به جایگاه موسیقی گذشته کشورمان با نگاه به نقاط قوت موسیقی ایرانی، بتوانیم نیاز امروز مردم را با یک تیم باتجربه و پرامید برطرف کرده و آثار جدیدی را تقدیم مردم عزیز کنیم.

این خواننده در پایان خاطرنشان کرد: آنچه در این روزها برای من حائز اهمیت است و دوست دارم به کسانی که پیگیر هنر هستند یادآوری کنم، شأن و جایگاه استادان هنر است. خواهشم این است که بیشتر از گذشته، جایگاه استادان و معلمین خودمان را محترم بشماریم.

این خواننده در پایان گفت: اگر امروز ما بر صحنه‌ها حاضر می‌شویم، بدانیم در گذشته‌ دور؛ استادانی که شاگردی آن‌ها را کردیم بر این صحنه‌ها ظاهر شده‌اند و اثرگذارترین لحظات را برای میهنمان و نسل‌های بعد خودشان بجا گذاشته‌اند. احترام آن‌ها بر همه ما واجب است.