به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، ناصر آریایی‌نیا با اعلام این خبر گفت: در فروردین ماه امسال 39 برنامه، اردیبهشت 25 برنامه و خرداد 15 برنامه داشته‌ایم که در مجموع با 79 برنامه بالاترین آمار عناوین تولید تئاتر را در کشور کسب کردیم و استان‌های تهران و کرمانشاه در رده دوم و سوم بعد از ما قرار دارند.

وی با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا امکان عرضه هنر به طور مستقیم از ما گرفته شده است، افزود: شرایط موجود معضلی برای جامعه هنری محسوب می‌شود، چراکه برآیند کار هنری این است که عرضه مستقیم برای مخاطب داشته باشد.

آریایی‌نیا اضافه کرد: اکثر کارهای هنری باید تاثیرگذاری نفس به نفس داشته باشند اما به دلیل شرایط موجود این امکان از جامعه هنری کشور و جهان گرفته شد و ما به فضای مجازی روی آوردیم.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان ادامه داد: فضای مجازی از لحاظ تبادل احساس نسبت به فضای واقعی ضعیف‌تر است اما طیف وسیع‌تری از جامعه با هنر درگیر می‌شوند. اگر در یک جشنواره مخاطبان ما 500 نفر بودند اما در حال حاضر بالای 10 هزار نفر مخاطب داریم.

وی با بیان اینکه وظیفه ماست که فضای غمگینی که بواسطه این بیماری جهان را گرفته به فضای شاد تبدیل کنیم، تصریح کرد: هنرمندان استان خوزستان در ایام بیماری کرونا از ابتدا تاکنون نسبت به استان‌های دیگر فعال‌تر بودند و دغدغه زیادی نسبت به سلامتی مردم داشتند که در این راستا اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان نیز فعالیت‌های متعددی در حوزه هنری انجام داده است.