سرویس سینمایی هنرآنلاین: محمد رجایی کارگردان مسابقه "شهروند و مافیا" در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره ادامه روند ضبط فصل‌های جدید این مسابقه توضیح داد: مسابقه انتخابی برای فصل‌های بعدی تمام شده و اوایل شهریورماه ضبط آن را آغاز خواهیم کرد و اواخر شهریور نیز پخش فصل جدید مسابقه از شبکه سلامت آغاز خواهد شد. سه ماه مسابقه انتخابی زمان برد تا درنهایت از میان چهار هزار نفر شرکت‌کننده به 900 نفر رسیدیم.

او ادامه داد: در حال حاضر تکرار فصل‌های گذشته از شبکه سلامت در حال پخش است و فصول جدید مسابقه نیز به نحوی است که تولید ما تا ماه رمضان سال 1400 ادامه خواهد داشت.

این کارگردان درباره بازخوردهای دریافت شده از مخاطبان نیز گفت: خوشبختانه مسابقه با وجود آنکه از شبکه سلامت که مخاطب خاص‌تری نسبت به شبکه‌های دیگر دارد، پخش می‌شود اما مورد توجه واقع شده و حداقل در هر جمعی که ما حاضر می‌شویم و حتی در فضای مجازی مخاطبان ابراز علاقه کرده و مسابقه را دیده‌اند. حتی از آنجایی که خواستگاه اصلی این مسابقه در کافه‌هاست اطلاع داریم که این بازی در بسیاری از کافه‌های تهران نیز در حال انجام است و با بازپخش مجدد این مسابقه مخاطبان رو به افزایش هستند.

محمد رجایی

رجایی در ادامه درباره تغییرات فصول جدید مسابقه نیز بیان کرد: دکور مسابقه در فصل جدید کاملاً تغییر کرده و طراحی آن عوض شده است البته با حفظ خاصیت شهر، برشی دیگر از آن را به نمایش خواهیم گذاشت. همچنین از آنجایی که سناریو جا افتاده است تغییری در نقش‌ها نخواهیم داشت، اما در فصل آخر بهترین‌های 9 فصل قبلی را جمع کرده و آنجا تغییراتی در نقش‌ها متناسب با مسابقه خواهیم داشت. دکوپاژ همان خواهد بود و تنها تغییرات جزئی در دکوپاژ داریم. مخاطب در فصل‌های قبلی مسابقه از روز اول می‌دانست که مافیا چه کسی است، اما حالا نمی‌داند و برایش مجهول است. فرصتی چند روزه به مخاطب دادیم تا بتواند حدس بزند و هم‌زمان با بازی متوجه نقش‌ها شود.

او با اشاره به این که در نظرسنجی فضای مجازی، مخاطبان از حضور و شرکت در مسابقه صحبت کرده بودند، افزود: به همین دلیل سعی کردیم مخاطب را نیز در مسابقه شرکت دهیم و با تدابیری که در نظر گرفتیم مخاطب نیز می‌تواند همراه با ما در این بازی حضور داشته باشد و حدس بزند. ساده‌سازی‌هایی برای این امر انجام داده‌ایم تا مخاطبان بتوانند حضور داشته باشند. امیدوارم بتوانیم فصل‌های جذاب‌تری نسبت به قبل داشته باشیم تا توقع مخاطب را از "شهروند و مافیا" برآورده کنیم.