سرویس موسیقی هنرآنلاین: عزیز تنها نوازنده و پژوهشگر موسیقی و یکی از داوران بخش شرق و جنوب خراسان چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان، درباره کیفیت آثار این دوره از جشنواره گفت: در مرحله اول اجراها خوب بودند. ما حتی نوازنده‌هایی داشتیم که در دوره‌های قبل اول و دوم شده بودند ولی امسال از مرحله اول بالا نیامدند. این مسئله نشان می‌دهد که شرکت‌کنندگان امسال با انگیزه بیشتری کار کرده بودند. حالا باید مرحله دوم را ببینیم که چه اتفاقی می‌افتد.

وی با اشاره به این که به آینده موسیقی خراسان و نوازندگان جدید این منطقه امیدوار است، عنوان کرد: جشنواره ملی موسیقی جوان برای نوازنده‌ها ایجاد انگیزه کرده است که بروند تمرین کنند. مطمئناً این انگیزه باعث می‌شود که آینده بسیار خوبی داشته باشد. من آینده بسیار خوبی را برای جوان‌ها و آینده موسیقی خراسان متصور هستم.

این پژوهشگر موسیقی که اخیراً کتاب “مشق پیلتان” را منتشر کرده است، درباره استقبال‌ها از این کتاب اظهار داشت: بیشتر پژوهشگران و دانشجوهایی که موسیقی کار می‌کنند از کتاب “مشق پیلتان” استقبال کردند چون این کتاب یک کتاب پژوهشی بود. ثبت یک سری مقام‌ها بود که در طی سال‌های گذشته جمع‌آوری کرده بودم تا برای نسل بعد بماند.