سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: مجموعه داستان "زمستان شغال" از 6 داستان با عناوینی هم‌چون "سرگذشت‌های مدفون"، "روحی خانم"، "خرامان سرو"، "گورخانه‌ی مویین" و "زمستان شغال" تشکیل شده است. این داستان‎ها با راوی اول شخص که همگی زبان و کلام مردانه دارند روایت می‌شوند.

این مجموعه سرگذشت‌های پراکنده از وقایع غریب و آدم‌هایی است که در پهنه زندگی عادی در جوامع شهری گیر افتادند و سرگردان‌اند.

از میان داستان‌های این مجموعه، "زمستان شغال" در سال 1394 موفق به کسب رتبه‌ سوم جایزه‌ بهرام صادقی شد و مورد تحسین نویسندگان و منتقدان قرار گرفت.

در بخشی از داستان "خرامان سرو" در صفحه 61 می‌خوانیم: "چاقو را فرو می‌دهم ته جیب. برای چندمین بار لوازم توی صندوق عقب را وارسی می‌کنم. در پلاستیک‌زده دبه‌ها را که سفت می‌کنم مور مور سرما مثل دست‌های حشره موذی می‌خزد زیر ژاکتم. نور چراغ اتاق تا عقب ماشین آمده و بعد آن حیاط تاریک است. ته حیاط، خشکه درخت‌های سیاه باغچه قوز کرده و مراقبم هستند. انگار که خبر دارند. امشب باید کار را یکسره کنم. فقط از خودم برمی‌آید. مدتی است فهمیده‌ام؛ از همان سحر که پا پیش گذاشتم و تا دست کشیدن بر تنه درخت رفتم. چشم سربازهای گماشته را پاییده و تا جایی حتی خودم را از ساق درخت بالا کشیده بودم. بی‌هیچ پیش‌آمدی. پر کلاغی هم نجنبیده بود بر درخت". 

فرهاد رفیعی متولد سال 1358 در شیراز است و پیش‌تر از او مجموعه‌ داستان "شب مارهای آبی" به چاپ رسیده.

چاپ دوم کتاب "زمستان شغال" نوشته فرهاد رفیعی در شمارگان 500 نسخه و با قیمت 19 هزار تومان از سوی نشر نیماژ به فروش می‌رسد.

زمستان شغال1