سرویس مد و لباس هنرآنلاین: یکی از رسالت‌های برنامه‌سازان تلویزیون، پرداخت به موضوعاتی است که در جریان معرفی دستاوردهای تولیدکنندگان ایرانی ایفای نقش کند و دراین‌بین، عرصه پوشاک، یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌ها و محصولات فرهنگی بشمار می‌رود که بعضاً اهمیت به ابعاد گسترده فرهنگی و اجتماعی آن، مورد غفلت رسانه ملی قرار می‌گیرد.

بر این اساس و طی روزهای اخیر، برنامه پربیننده "فرمول یک" در رسانه ملی با دعوت از رامین جوانرود به‌عنوان یکی از فعالان عرصه مد و لباس کشور، جریانات منتج به طراحی و تولید محصول استاندارد و باکیفیت را روی میز تلویزیون قرارداد و در این مسیر بخشی از دغدغه‌های فعالان دو صنعت نساجی و پوشاک، موردبحث قرار گرفت.

البته که حرف‌های جوانرود در ارتباط با شرایط موجود بسیار امیدوارکننده بوده و این فعال عرصه مد و لباس، فضای ایده آلی را برای عرصه مد و لباس کشور متصور شده است.

رامین جوانرود تولیدکننده پوشاک ایرانی که مهمان برنامه "فرمول یک" با اجرای علی ضیا بود، گفت: در شرایط فعلی، شرایط تولید در ایران مهیا است و موقعیت بسیار خوبی پیش رویمان قرار دارد. ما نیز از این فرصت استفاده می‌کنیم و با افتخار برای کشورمان تولید می‌کنیم. 

این تولیدکننده ملی پوشاک بیان کرد: اکنون کارخانجات نساجی ما شرایط خوبی دارkد. بالا رفتن ارز سبب شده است که واردات توجیه نداشته باشد. به هر تقدیر کشوری با 80 میلیون جمعیت هستیم و مصرف داخلی خوبی داریم در نتیجه می‌دانیم که دارای بازار بکر هستیم و مردم به خوبی از تولیداتمان استقبال می‌کنند.

جوانرود یادآور شد: از طرفی بازارهای صادراتی هم فراهم شده‌اند و هم‌صنفی‌ها و همکارانمان بسیار توانمند و هنرمند به صحنه آمده‌اند و می‌توانم به جرئت بگویم که طی دو سال گذشته نقش تولید در روند توسعه اقتصاد داخلی بسیار پررنگ شده است.

او در ادامه بیان کرد: همچنین در حوزه مد و لباس، هنرمندان و استعدادهای فراوانی وجود دارد. به همین دلیل با دانشگاه‌ها تعاملاتی داریم تا قشر جدیدی که فارغ‌التحصیل از دانشگاه طراحان لباس هستند، به کمک ما می‌آیند و امیدواریم موضوع طراحی و الگوسازی در لباس را به مدد ظرفیت‌های موجود مرتفع سازیم. امیدواریم که اتفاقات بزرگی را در حوزه پوشاک و نساجی رقم زنیم.

این فعال حوزه مد و لباس اظهار داشت: مجموعه ما ثانیه‌شماری می‌کند برای اینکه از دست مهمان ناخوانده کرونا نجات پیدا کنیم و بتوانیم به کشورهایی که خودشان مدعی هستند صادرات داشته باشیم. امروز نیروی انسانی، نقش مهمی در تولید پوشاک ایفا می‌کند. قیمت‌ها کاملاً رقابتی است و ما می‌توانیم حتی در کشور ترکیه هم سهمی از بازار بگیریم اما به واسطه تجربه فعالیت در کشورهایی همچون روسیه و کشورهای عربی، قصد ادامه فعالیت در همین کشورها را داریم و امیدوارم  به‌زودی این خبر را بدهیم که برندهای ایرانی در آنجا هم می‌توانند موفق باشند.

"فرمول یک" ویژه معرفی چهره های برتر مردمی از هفته گذشته روی آنتن رفت و این هفته نیز 12 تا 18 مرداد حوالی ساعت 23 با تهیه کنندگی و اجرای سیدعلی ضیا به مدت 90 دقیقه روی آنتن شبکه یک سیما می رود.