به گزارش هنرآنلاین براساس خبر رسیده، این کتاب که دومین کتاب از مجموعه "زیست اخلاق‌مدار" برای کودکان است توسط انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است.

در معرفی ناشر از کتاب عنوان شده است: شجاعی پیش از این در قالب مجموعه‌های ادبی و فلسفی برای مخاطبان کودک و نوجوان، دو مجموعه "فلسفه برای کودکان" و "مهارت‌های زندگی برای کودکان" را منتشر کرده که به هشت زبان ترجمه شده و جوایزی را نیز برای مولف آن به ارمغان آورده است.

در کتاب تازه او در یک نیمه‌شب بزرگترین درخت شهر بر اثر طوفان از جا کنده می‌شود و بزرگترین خیابان شهر را می‌بندد. در این میان هر کس در مواجهه با این اتفاق به فکر کاری می‌افتد؛ از عکس گرفتن با درخت تا برداشتن شاخه‌ای و… . کتاب در ادامه به شرح این مساله می‌پردازد که اگر مجموعه‌ای از این "من‌ها" در کنار هم به یک "ما" مبدل شوند، می‌توانند مشکلات بزرگی مانند برداشتن درخت شکسته از خیابان را حل کنند.

شجاعی در این کتاب سعی کرده روحیه کار جمعی، خرد جمعی، خیر جمعی و نفع جمعی را به مخاطب نوجوان خود یادآوری کند و به او گوش‌زد کند که با گذشتن از برخی منافع فردی شاید کم‌اهمیت، می‌تواند به سمت منافعی بزرگ و حرکت‌هایی اجتماعی حرکت کند.

تصویرگری‌ این کتاب را یگانه یعقوب‌نژاد برعهده داشته است. در تصویرگری‌های این کتاب سعی شده تا پیش از هر چیز تصویرگری تالیفی مورد توجه قرار بگیرد و هر شخص و شخصیت در این تصاویر  مسیری یکتا و منحصر به فرد را طی کرده است.