به گزارش هنرآنلاین، نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۲۱ مرداد، از  ساعت ۱۶ به نقد و بررسی این کتاب  اختصاص دارد که با حضور لادن فتی، مرتضی کشمیری و سیاوش نیک‌پور در مرکز فرهنگی شهر کتاب به صورت مجازی برگزار  می‌شود.

در خبر برگزاری این نشست عنوان شده است: توجه‌آگاهی (مایندفولنس) را آگاهی از تجربه‌ حاضر همراه با پذیرش آن دانسته‌اند. همچنین آن را نوعی خاص از توجه کردن معرفی کرده‌اند؛ توجه کردنی عمدی، بدون قضاوت و در لحظه‌ حال. تعریف دیگری که برداشتی شفاف از توجه‌آگاهی فراهم می‌کند این است که آن را آگاهی از تجربه، بدون ترجیح دادن تجربه‌ای دیگر بر تجربه‌ حاضر، بدانیم. آیا بدون توجه کردن ـ آن‌هم توجه عمدی، بدون قضاوت و در لحظه‌ حال ـ می‌توان خوب زیست؟ آیا می‌توان بدون حضور داشتن و آگاه بودنی که از این شکلِ خاص توجه کردن حاصل می‌شود، زندگی را در تمامیت و ارتباط درونی بین اجزایش زیست؟

"معجزه‌ توجه‌آگاهی" از اولین کتاب‌هایی است که این نوع زیستن و تکنیک‌های پرورش دادن آن را از زبان راهبی ویتنامی به جهانیان معرفی کرد. این کتاب خواننده‌ امروزی خود را به سرچشمه‌ها می‌برد؛ آن‌جا که توجه‌آگاهی و تکنیک‌های پرورش آن در خدمت خوب زیستن‌اند، جایی که نسیمی خنک می‌وزد و این جملات به گوش می‌رسند: "چایت را بنوش" و "همچو رود جاری شو".

علاقه‌مندان می‌توانند این نشست را از اینستاگرام این مرکز به نشانی  Instagram/bookcityculturalcenter  به‌صورت زنده پیگیری کنند.