سرویس موسیقی هنرآنلاین: دفتر موسیقی معاونت امور هنری وزارت ارشاد و بنیاد رودکی از 16 تا 20 مردادماه، اولین دوره کنسرت آنلاین موسیقی دستگاهی را برگزار می‌کنند که این رویداد از طریق تلویزیون تعاملی تیوا به صورت رایگان قابل مشاهده است.

حسین علیشاپور خواننده موسیقی اصیل ایرانی و عضو گروه تیام که همراه هادی منتظری، کاوه شفیعی و محمدرضا شرایلی، سه عضو دیگر این گروه، شنبه 18 مردادماه در سومین روز این مجموعه برنامه روی صحنه می‌رود، دراین‌باره به خبرنگار هنرآنلاین گفت: در این کنسرت قرار است قطعاتی را در آواز بیات اصفهان اجرا کنیم که این قطعات شامل پیش‌درآمد، چهارمضراب، ساز و آواز و تصنیف قدیمی خواهد بود.

این خواننده در مورد برنامه‌های خود برای پساکرونا توضیح داد: اگر ویروس کرونا ریشه‌کن شود، نخستین کاری که انجام خواهم داد، در آغوش گرفتن عزیزانم خواهد بود، اما از لحاظ کاری، تعدادی قطعه نیمه‌تمام دارم روی آن‌ها کار خواهم کرد تا در شرایط مناسب آن‌ها را منتشر کنم.

علیشاپور در مورد آموزش آنلاین موسیقی خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها فعالیت عمده هنرمندان موسیقی، در حوزه آموزش آنلاین است. به هر حال آموزش‌های آنلاین نیز دشواری‌ها و سختی‌های خودش را دارد و در کنار آن مزایای خودش را نیز دارد.

او تأکید کرد: در حال حاضر به‌منظور پیشبرد روند آموزش، چاره دیگری مشاهده نمی‌شود و باید منتظر باشیم و ببینیم سرنوشت کرونا به کجا خواهد رسید. من نیز همانند سایر دوستان و همکاران آموزش آنلاین دارم. البته من این آموزش‌ها را از بهار سال گذشته آغاز کردم و تجربیاتی در این زمینه دارم.