سرویس مد و لباس هنرآنلاین: دانشگاه لندن شرقی، به‌تازگی مجموعه‌ای از منسوجات و لباس‌هایی را در معرض دید عموم گذاشته که دو موضوع بحران‌های اقتصادی در زیمباوه و آلودگی اقیانوس‌ها را دستمایه خلق آثار قرار داده است.

در این مجموعه، 10 پروژه در یک نمایشگاه دیجیتال وجود دارد که تمامی آن‌ها توسط دانشجویان در سال پایانی طراحی مد این دانشگاه طراحی‌شده‌اند.

در بیانیه رئیس دانشگاه آمده است: "ما جامعه مد پیشرو و منسوجات شرق لندن هستیم و به تنوع، درگیری و نوآوری خلاقانه خود افتخار می‌کنیم. این نمایشگاه بر برخی از مجموعه‌های شگفت‌انگیز دانش آموزان سال آخر ما متمرکز است. از داستان‌گویی فرهنگی گرفته تا چاپ آزمایشی 2 بعدی و 3 بعدی، دست‌کاری پارچه تخیلی و اکتشاف پایدار نساجی. ما معتقدیم دانش آموزان ما در زمینه فردی خود پیشگام هستند.

دوره‌های موردتوجه ما که توسط متخصصان صنعت تدریس می‌شود، تأثیر فزاینده‌ای در جهان هیجان‌انگیز و رقابتی مد و پارچه می‌گذارد. مد یک دوره سریع و سریع در میان مرکز خلاق شرق لندن است و دانش آموزان می‌توانند جای خود را در دنیای مد تجاری بگیرند. دانش آموزان فرآیندهای نمونه را از مفهوم گرفته تا ساخت و توسعه محصول می‌آموزند. دوره منسوجات بر آیندگان نساجی، پذیرای طراحی خلاقانه و پایدار با استفاده از فناوری‌های جدید، منسوجات زیستی و مواد جدید است. دانشجویان این فرصت را دارند که مهارت‌های صنایع‌دستی را در کنار موضوعات مرتبط با رسانه‌های دیجیتال کشف کنند تا منسوجات، محصولات و لوازم جانبی نوآورانه‌ای را برای مد و فضای داخلی ایجاد کنند. هر دو دوره گزینه‌هایی را برای کار مشترک در یک جامعه کاملاً خلاق با استفاده از کارگاه‌های کاملاً مجهز به مد و منسوجات، استودیوها، آزمایشگاه‌ها و منابع بایگانی مواد ارائه می‌دهند.

ما امیدوار بودیم که در اوایل تابستان مجموعه‌های نهایی خود را در هفته مد فارغ‌التحصیلان به نمایش بگذاریم، اما متأسفانه شرایط کرونا، مانع از وقوع این رویداد شده است. در عوض، ما تصویری از برخی از کارهای فوق‌العاده‌ای که دانش آموزان ما امسال خلق کرده‌اند را برای عموم و در فضای دیجیتال ارائه می‌دهیم."

در ادامه، تصاویری از آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه را ببینید:

photo_2020-08-04_10-47-47

photo_2020-08-04_10-48-43

photo_2020-08-04_10-48-48

photo_2020-08-04_10-50-34