به گزارش هنرآنلاین، دبیرخانه و اعضای شورای سیاست‫گذاری دوسالانه "دستان" طی بیانیه‌ای، مهلت ارسال اثر به این دوسالانه را تا 15 آبان ماه تمدید کردند.

همچنین زمان برپایی نمایشگاه آثار دوسالانه "دستان" که تا پیش از این قرار بود ۲۰ تا ۲۶ مردادماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار شود، به 13 تا 20 آذرماه ۱۳۹۹ تغییر کرد.

در این بیانیه آمده است: "انجمن حمایت از کودکان کار و دبیرخانه‌ دوسالانه‌ "دستان" ضمن قدردانی از همراهی  و هم‫دلی هنرمندانی که با ارسال  آثارشان حمایت خود را برای محو پدیده‌ی کار  کودک اعلام کردند، به اطلاع می‫رساند، با توجه به شرایط محدود کننده و خارج از کنترل این روزهای‫مان مبنی بر محدودیت در گردهمایی‫ها و مجامع عمومی به دلیل شیوع ویروس "کرونا"، با هماهنگی فرهنگسرای نیاوران مقرر شد، برگزاری نمایشگاه با همان شرایط قبل به تاریخ 13 تا 20 آذرماه ۱۳۹۹ منتقل شود.

تا کنون در بخش پوستر از 192 هنرمند 389 اثر، بخش عکس از 85 هنرمند 346 اثر و در بخش کاریکاتور از 106 هنرمند 278 اثر به دست‌مان رسیده که با توجه به استقبال همه جانبه‫ هنرمندان گرامی از فراخوان، بی‫شک سرمایه‫ای بی‫قیمت است. 

با توجه به درخواست‫‌های پیاپی هنرمندان عزیزِ بازمانده از مهلت ارسال آثار، شورای سیاست‌گذاری دوسالانه به اتفاق آرای اعضا، تصمیم بر تمدید زمان مهلت ارسال آثار تا تاریخ 15 آبان‌ماه گرفت که فرصتی هم برای بازماندگانِ از تحویل آثار ایجاد شود.

امید که تمام تلاش‫‌های همکاران دوسالانه‌ی "دستان" که دغدغه‫‌شان دیده شدن و توجه جامعه به پدیده‫‌ی کار کودک است، به ثمر نشیند و با افتخار روزی را شاهد باشیم که هیچ کودکی مجبور به کار اجباری و بازمانده از فرصت برابر برای آموزش، تحصیل و بالندگی نباشد.

برای صبوریتان سپاسگزاریم."

اولین دوسالانه پوستر، عکس و کاریکاتور "دستان1" که با هدف حمایت از حقوق کودکان به دبیری محمدحسین عناصری 13 تا 20 آذرماه ۱۳۹۹ در فرهنگسرای نیاوران برپا خواهد شد