سرویس سینمایی هنرآنلاین: در هفته‌ای که گذشت سینماهای کشور ایام ساکت و آرامی را پشت سر گذاشتند.  فیلم "شنای پروانه" به کار خود پایان داد تا در زمانی دیگر روی پرده برود و فیلم "خروج" حاتمی‌کیا که نخستین فیلم اکران آنلاین بود از روز چهارشنبه هشت مرداد به روی پرده سینماها رفت و هفت میلیون و 350 هزار تومان فروش را پشت سر گذاشت.

در این هفته "خوب، بد، جلف 2: ارتش سری" ساخته پیمان قاسم‌خانی که اکران اینترنتی آن نیز در پلتفرم‌ها به تازگی آغاز شد، طی مدت 23 هفته از زمان آغاز اکران درمجموع موفق به فروش دو میلیارد و 340 میلیون و 784 هزار تومانی شد. پژمان جمشیدی، سام درخشانی و امیرمهدی ژوله در "خوب، بد، جلف 2: ارتش سری" نقش‌های خود در فیلم اول تکرار کرده‌اند و حامد کمیلی، ریحانه پارسا، گوهر خیراندیش، فرهاد آئیش، مارال فرجاد و شکیب شجره از دیگر بازیگران این فیلم به تهیه‌کنندگی محسن چگینی هستند که به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"زن‌ها فرشته‌اند 2" به کارگردانی آرش معیریان و تهیه‌کنندگی محمدحسین فرحبخش از روز چهارشنبه 25 تیرماه به روی پرده رفت و طی مدت 17 روز  موفق به فروش 270 میلیون و 500 هزار تومان شد. این فیلم ادامه داستان زن‌ها فرشته‌اند است که در سال 86 به روی پرده رفت و موضوع آن نیز درباره زنانی است که شوهرانشان به آن‌ها خیانت کرده‌اند و حالا زن‌ها در پی تلافی هستند. محمدرضا شریفی‌نیا، نیوشا ضیغمی، سحر قریشی، نسرین مقانلو، میر طاهر مظلومی، علی صادقی، مریم سعادت، سیروس همتی، مهتاج نجومی، شهین تسلیمی، حسین ملکی، احمدرضا موسوی، صدیقه کیانفر، شیرین ایزدی، آیدا نوری و مهدی صارمی در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

"چهل و هفت" به کارگردانی احمد اطراقچی و علیرضا عطاءالله تبریزی و تهیه‌کنندگی ناهید دل‌آگاه نیز ازجمله فیلم‌هایی است که اکرانش از بهمن‌ماه سال گذشته آغاز و به دلیل شیوع کرونا متوقف شد. این فیلم تاکنون مجموع فروشش به عدد هفت میلیون و 225 هزار تومان رسیده است. این فیلم روایتگر داستان سه زن از سه طبقه اجتماعی در شب آغاز زمستان است. لادن مستوفی، مهدی احمدی، شیدا خلیق، مهرنوش ستاری، رابعه مدنی، فرشته آلوسی و محمدرضا غفاری، با هنرمندی، حمیدرضا آذرنگ، شقایق فراهانی و ریما رامین فر در این فیلم به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در اکران آنلاین نیز فیلم‌های "پسرکشی" به کارگردانی محمدهادی کریمی و "نرگس مست" به کارگردانی سید جلال‌الدین دری نیز در حال اکران هستند، ضمن این که فیلم مستند"جایی برای فرشته‌ها نیست" ساخته سام کلانتری نیز به جمع فیلم‌های در حال اکران آنلاین هستند. پیش از این خبر از اکران فیلم "هفت و نیم" ساخته نوید محمودی بود که این فیلم با یک هفته تاخیر، از 14 مرداد ماه به شکل آنلاین اکران خواهد شد.