سرویس سینمایی هنرآنلاین: مهرداد غفارزاده کارگردان این روزها دو فیلم "روی خط صفر" و "ترانه‌ای عاشقانه برایم بخوان" را آماده اکران و سریال "آهوی من مارال" را برای شبکه نمایش خانگی در مرحله نگارش دارد.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره وضعیت تولید آثارش و همچنین اکران آن‌ها توضیح داد: با توجه به این که فروردین‌ماه سال گذشته فیلم "ترانه‌ای عاشقانه برایم بخوان" در ترکیه اکران شد، قرار بود بلافاصله در ایران نیز اکران داشته باشیم که به دلیل طولانی بودن زمان فیلم و نسخه به نمایش درآمده در ترکیه مجبور شدیم کمی آن را برای نمایش در ایران کوتاه‌تر کنیم. از این رو مراحل دریافت پروانه نمایش در ایران کمی طولانی شد. پس از آن هم متأسفانه به شیوع بیماری کرونا برخوردیم و تعطیلی سینماها به همین دلیل سرمایه‌گذار فیلم و تهیه‌کننده فعلاً تصمیمی برای اکران به شکل پرده‌ای و اینترنتی ندارند.

کارگردان "دریا و ماهی پرنده" همچنین ادامه داد: با توجه به شرایطی که در دنیا به وجود آمده است و تمام فیلم‌ها تحت تأثیر آن قرار دارند و حتی فیلم‌های مهم روز دنیا نیز با تأخیر اکران می‌شوند، طبعاً اکران در ایران نیز نمی‌تواند روشن باشد و به‌محض این که چشم‌اندازی به وجود آید برای آن برنامه‌ریزی می‌کنیم، اما فعلاً همه‌چیز گنگ و مبهم است و باید منتظر ماند و دید تکلیف کرونا چه می‌شود و این بیماری تا کی همراه ما خواهد بود.

او درباره وضعیت سینما در سال آینده بیان کرد: از آنجا که شرایط غیرعادی است و خوب هم نیست چشم‌انداز و آینده‌ای هم برای آن نمی‌توان متصور شد. به این دلیل که تکلیف کرونا مشخص نیست و نمی‌شود تحلیل درستی از وضعیت سینمای ایران و جهان در این شرایط داشت. آنچه مشخص است، دچار بحران هستیم که دست کسی هم نیست و اگر این وضعیت ادامه یابد آینده خوبی را برای سینما نمی‌توان متصور بود. اقتصاد سینما دچار مشکل شده و می‌شود و فکر می‌کنم نمی‌شود با توجه به نامشخص بودن شرایط، تحلیلی برای آن داشت. همان‌طور که گفتم در فضای مه‌آلود و گنگی قرار داریم.