به گزارش هنرآنلاین، نمایشگاه آثار علیخان عبداللهی روز جمعه 10 مردادماه افتتاح شده و تا یکشنبه 19 مرداد در گالری آرتیبیشن ادامه خواهد داشت.

علیخان عبداللهی در یکی از روستاهای ولایت اروزگان، در مرکز افغانستان و در همسایگی بامیان مرکز پیکره‌های بودایی متولد می‌شود. او در سال 67 به ایران مهاجرت می‌کند و در طول معاشرت اتفاقی‌اش با افرادی چون حسن حاضرمشار و کامبیز درم‌بخش به مجسمه‌سازی علاقه‌مند می‌شود. علیخان پس از این شور و علاقه به جستجوی متریالی ارزشمند مشغول می‌گردد تا تراوشات ذهنی‌اش را بتواند مجسم کند و در نهایت بی‌هیچ پیش‌زمینه‌ و شناختی از پاپیه‌ماشه با شانه‌های تخم‌مرغ، خمیری می‌سازد و شروع به ساخت مجسمه‌های پاپیه‌ماشه می‌کند. مجسمه‌های او که ساختۀ دستانی بی‌ادعا بودند، خواهان پیدا می‌کنند و به فروش می‌رسند، همین اتفاق خوشایند باعث می‌شود علیخان با شور بیشتر به ساخت مجسمه‌هایش اهتمام ورزد تا آنجا که هنرش را در نمایشگاه‌هایی در ایران و دیگر کشورها به نمایش می‌گذارد و اکنون مجسمه‌هایش را در گالری آرتیبیشن به نمایش درمی‌آورد.

علاقه‌مندان به بازدید از آثار این هنرمند می‌توانند در تاریخ مذکور به گالری آرتیبیشن در خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینیه ارشاد، نرسیده به همت، گل‌نبی(غرب)، میدان احمدی‌روشن (کتابی)، خیابان ساسانی‌پور، خیابان قندی(دریا)، پلاک 6 مراجعه کنند؛ همچنین آثار این نمایشگاه برای علاقه‌مندانی که در تهران سکونت ندارند به‌صورت آنلاین در سایت آرتیبیشن به نشانی Artibition.net به نمایش گذاشته خواهد شد.