سرویس تئاتر هنرآنلاین، نمایش "آقای اشمیت کیه؟" اثر سباستین تیری با ترجمه شهلا حائری و کارگردانی محمدمهدی رضائیان از امروز 8 مردادماه ساعت 19 در تماشاخانه شانو روی صحنه می‌رود و بازیگران این نمایش نازنین خلیلی، شایان قنادزاده، حامد سوری، مهدی اسدی و علی همایونی‌فر هستند.

محمدمهدی رضائیان در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره جذابیت‌های انتخاب و اجرای این نمایشنامه گفت: این اثر برای من دارای جذابیت‌های نمایشی و کمدی است و از این رو مرا ترغیب کرد تا آن را روی صحنه آورم ضمن اینکه این نمایشنامه پیچیدگی‌هایی دارد که بسیار برایم جذاب آمد.

او درباره موضوع و مضمون این نمایش عنوان کرد: طی تحلیل‌هایی که بر این نمایشنامه داشتیم این اثر در نظر دارد تا تغییرات انسانی و آغاز دوره مدرنیته را نشان دهد. شرایط جامعه و اطراف هر انسانی باعث تغییر او در زندگی می‌شود و منجر به آن شده تا فرد انتخاب‌هایی داشته باشد. در تغییر شرایط، انسان مختار است تا انتخاب جدیدی انجام دهد یا زندگی گذشته خود را ادامه دهد. چگونگی  مبارزه انسان طی تغییرات در روند زندگی و دست کشیدن او از علایق از مضامین این اثر است و این انسان است که انتخاب می‌کند طی این تغییرات فاعل باشد یا مفعول.

رضائیان که دانشجوی مقطع کارشناسی رشته کارگردانی است، ضمن بیان اینکه تمرینات این نمایش حدود یک سال به طول انجامید، عنوان کرد: قرار بر این بود تا این نمایش را فروردین‌ماه سال جاری روی صحنه آوریم که به دلیل تعطیلی فعالیت‌های فرهنگی هنری به دلیل جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، اجرای آن موکول به این زمان شد.

این کارگردان جوان درباره سبک و فضای اجرایی نمایش "آقای اشمیت کیه؟" یادآور شد: سعی کرده‌‌ام تمام عناصر نمایش از جمله طراحی دکور، نور و لباس سمبلیک باشد به این معنی که هر عنصری در این نمایش نشان‌دهنده نمادی است و القاکننده چیزی به مخاطب است.

محمدمهدی رضائیان با بیان اینکه تئاتر بسیار مظلوم واقع شده است، درباره اجرای این نمایش در شرایط کنونی بیان کرد: اجرای نمایش در این شرایط بسیار دشوار است اما به نظرم نباید سالن‌های تئاتر و سینما تعطیل شوند. هنرمندان تئاتر همواره و همیشه با ریسک مواجه هستند و این شرایط ریسک را بیشتر می‌کند.

او در پایان صحبت‌هایش گفت: من، بازیگران و عوامل این نمایش دانشجو هستیم و این نمایش بدون تهیه‌کننده و با هزینه شخصی خودم به صحنه آمده است بر این اساس امیدوارم مورد حمایت مسئولان و مخاطبان تئاتر قرار گیریم.   

در خلاصه داستان نمایش "آقای اشمیت کیه؟" آمده است: زن و مردی در خانه خودشان در حال زندگی روزمره خودشان هستند که متوجه تغییراتی در محیط اطراف خود می‌شوند.

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از: مشاور کارگردان : شایان قنادزاده، دستیاران کارگردان : کیانا تصاعدیان و ساینا طلایی، منشی صحنه: فاطمه رضائیان، مدیر صحنه : شانا قنادزاده، طراح صحنه و لباس : مرجان خرمی، طراح نور : شایان قنادزاده، چهره‌پرداز : فاطمه رضائیان، موسیقی : متین شیرازیان، عکاسان : محمد رحیمی و ایمان بازوبندی، دستیاران صحنه : مائده سیدزاده و محمدامین صابر، روابط عمومی : کیانا تصاعدیان و شانا قنادزاده، طراح پوستر و بروشور : کیانا تصاعدیان و تیزر : حسام نبوی.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.