به گزارش  هنرآنلاین، مستند انیمیشن "کاغذپاره‌ها"  با نام بین‌المللی "The unseen" ساخته بهزاد نعلبندی در نوزدهمین دوره جشنواره ترانسیلوانیا به نمایش در می‌آید.

این جشنواره ۳۱ ژوئیه تا ۹ اوت مصادف با ۱۰ تا ۱۹ مرداد در رومانی برگزار می‌شود.

فیلم "کاغذپاره‌ها" در بخش چه خبر از مستند، فیلم‌های "مسخره‌باز" ساخته همایون غنی‌زاده در بخش مسابقه و "متری شیش و نیم" ساخته سعید روستایی در بخش سوپر نووا به نمایش در خواهند آمد.

جشنواره بین المللی فیلم ترانسیلوانیا اولین و بزرگترین جشنواره بین‌المللی فیلم سینمایی رومانی است. این جشنواره یکی از بهترین جشنواره‌های اروپا است که برای انتخاب‌های خاص خود  شهرت دارد.

مستند انیمیشن "کاغذپاره‌ها" روایت زنان زجر کشیده و بی خانمانی است که به شکل اسف‌باری در یک کمپ نگهداری می‌شوند.

این فیلم اولین بار در جشنواره بین‌المللی فجر رونمایی شد و نمایش بین‌المللی خود را در جشنواره مهم "ایدفا" آغاز کرد. همچنین این فیلم کاندیدای جایزه بهترین انیمیشن سال از آسیا پاسیفیک بوده و منتخب در جشنواره‌های استانبول بود که فعلا به دلیل بیماری کرونا به تعویق افتاده است. همچنین در جشنواره‌های مونیخ و کراکوف در دوران کرونا به صورت آنلاین حضور داشته و در جشنواره سینما حقیقت حضور موفقی داشته است.  

پخش جهانی این فیلم به عهده شرکت مستقل‌های ایرانی با مدیریت محمد اطبایی است.

عوامل فیلم "کاغذپاره‌ها" عبارتند از: نویسنده، طراح، انیماتور، تدوین ، تهیه کننده و کارگردان بهزاد نعلبندی، آهنگساز عطا ابتکار، طراح صدا انسیه ملکی، پژوهشگر الهام آریامنش، مدیر روابط عمومی غزاله سعادتی.