به گزارش هنرآنلاین براساس خبر رسیده، نشر چشمه بر آن است تا از چهل عنوان کتاب جدید خود در چهل کتابفروشی مختلف به طور همزمان رونمایی کند. این چهل کتابفروشی در شهرهای مختلف ایران مستقر هستند تا امکان دسترسی عده‌ای بیشتری از هموطنان کتابخوان فراهم شود.

لازم به ذکر است که این چهل عنوان کتاب در حوزه‌های مختلفی چون، علوم انسانی، علوم اجتماعی، مطالعات فلسفی، ادبیات غیرداستانی، داستان فارسی و غیرفارسی، نمایش‌نامه، هنر و کتاب کودک و نوجوان هستند.

از میان این عناوین می‌توان به کتاب جدید محمود دولت‌آبادی به نام "اسب‌ها  اسب‌ها از کنار یکدیگر"، کتاب "چیزهای شفاف" نوشته‌ ولادیمیر نابوکوف با ترجمه‌ محمدحسین واقف، "پرسش‌های بزرگ فلسفی" نوشته‌ رابرت سی.سولومون و کتلین ام.هیگینز با ترجمه‌ زهره قلی‌پور، "فرهنگنامه‌ داستان‌های متون فارسی" نوشته‌ حسن ذوالفقاری و محمد پارسانسب و همچنین در گروه کتاب چ (کتاب کودک و نوجوان نشرچشمه) به کتاب‌هایی چون "تاریخ جهان" به کوشش گروهی از استادان تاریخ با ترجمه‌ تاکاموری، "مانی+جشن جورکن‌ها-جشن خراب‌کن‌ها" نوشته‌ حدیث لزرغلامی و "تماشاخانه‌ کوچک هانا آرنت" نوشته‌ ماریون مولر- کلر با ترجمه‌ شیرین کریمی و سارا محمدی اردهالی اشاره کرد.

امکان خرید کتاب‌ها به سه صورت اینترنتی (از طریق سایت پاکت)، خرید غیرحضوری، تلفنی و همچنین خرید حضوری فراهم است.

این نمایشگاه کتاب سراسری از 10 تا 18 مرداد 1399 به طور همزمان در چهل کتابفروشی مختلف برگزار می‌شود و تمام کتاب‌های نشرچشمه در طول این مدت  از 20 درصد تخفیف برخوردار خواهند بود.