سرویس تئاتر هنرآنلاین: نمایش "با من حرف بزن" نوشته و کار حامد شیخی از 25 تیرماه ساعت 21 در تئاتر ملک روی صحنه است و بازیگران این نمایش حامد شیخی، شراره صبور و یگانه سروری هستند.

حامد شیخی در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره روند شکل‌گیری نمایش، گفت: "با من حرف بزن" یک نمایش اجتماعی برگرفته از سه نمایشنامه "با من مثل باران حرف بزن" و "اطلسی‌های لگد مال شده" اثر تنسی ویلیامز و "خفه شو عزیزم" نوشته محمد صالح علا است.

او در ادامه عنوان کرد: در چند برهه زمانی قصد داشتم هر یک از این آثار را به صحنه آورم و مدتی هم با گروه بازیگران شروع به تمرین کردم اما از آنجا که این آثار نقاط مشترکی با هم داشتند و هر سه به روابط زمینی و آسمانی می‌پردازند، تصمیم گرفتم نمایشنامه جدیدی برگرفته از این سه اثر بنویسم که تحلیلی از این آثار باشد و برای مخاطب عام و خاص جذابیت داشته باشد. همچنین فیلمنامه کوتاهی نیز به نام "حجله" نوشتم که در نگارش آن از این سه اثر نمایشی بهره گرفتم.

این بازیگر تئاتر با بیان اینکه در اسفندماه و زمانی‌که فعالیت‌های فرهنگی هنری به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل بود، نگارش نمایشنامه "با من حرف بزن" را به پایان رسانده، یادآور شد: از نیمه‌های فروردین ماه تا اوایل خرداد ماه تمرینات این نمایش را به صورت مجازی با گروه آغاز کردیم و  از نیمه‌های خرداد ماه تمرینات حضوری آغاز شد و از آنجا که به متن تسلط داشتیم به سرعت آماده اجرا بر صحنه شدیم.

حامد شیخی داستان این نمایش را اینگونه توضیح داد: نویسنده‌ای به دلیل روابط زمینی خود، عشق آسمانی‌اش که همسرش است را از دست می‌دهد و سعی در ارتقا روابط آسمانی خود دارد...

او درباره فضای اجرایی این نمایش اظهار کرد: سعی کرده‌ام در اجرا از تئاتر بی‌چیز به سبک گروتفسکی بهره بگیرم و در طراحی صحنه و لباس نیز تلاش‌ام بر این بوده تا از عناصر مینیمال استفاده کنم. نمایش "با من حرف بزن" ترکیبی از رئالیسم و اکسپرسیونیسم است.

بازیگر فیلم "عصبانی نیستم" در پاسخ به این پرسش که چرا در شرایط کنونی که هنرمندان کمتری تمایل به اجرا دارند، نمایش خود را به صحنه آورده است؟ تصریح کرد: با اجرای این نمایش درنظر داشتم تا ثابت کنم تئاتر برای‌ام اهمیت دارد و دوست ندارم سالن تئاتر خالی باشد. در صورتی‌که در این شرایط در تئاتر کاملاً به سمت نمایش آنلاین و در سینما به سوی اکران آنلاین برویم، این خطر وجود دارد که سالن‌های تئاتر و سینما بسته شوند. به سهم خود خواستم تا در سالن نمایش باز باشد.

او ضمن اشاره به اینکه تماشاخانه ملک به صورت کامل پروتکل‌های بهداشتی را اجرا و نظارت می‌کند، عنوان کرد: به منظور مقابله با ویروس کرونا بهتر است از فعالیت‌های غیرضروری همچون اجتماع در متروها، بازارها و ... اجتناب کنیم به جای اینکه تئاتر که ریسک و خطر کمتری به نسبت دارد را تعطیل کنیم.

حامد شیخی در پایان صحبت‌هایش گفت: علاقمندم به مخاطبان نمایش "با من حرف بزن" بگویم تمام سعی خود را کرده‌ام که با نمایشی غیرمنتظره مواجه شوند و آن‌ها با عکس، پوستر و مصاحبه متوجه آنچه که در این نمایش اتفاق خواهد افتاد، نشوند. شاید در دقایق ابتدایی نمایش، مخاطب احساس کند با جنس تئاتر کلاسیک مواجه است اما لحظه به لحظه با اتفاقات غیر مننتظره و غیرقابل پیش‌بینی روبرو خواهد شد.

دیگر عوامل نمایش "با من حرف بزن" عبارتند از: دستیار کارگردان : مجتبی جعفری پور، منشی صحنه و هماهنگی نور و صدا : فائزه نصیری، مجری طرح : فاطمه عبدالرحیمی، طراح گریم : فائزه نصیری، طراح پوستر و بروشور : فاطمه عبدالرحیمی، عکس و تصویر : فاطمه مجدنیا و مدیر صحنه : محمدامین شفیق.

علاقمندان می‌توانند بلیت این نمایش را از سایت تیوال تهیه کنند.