سرویس تجسمی هنرآنلاین: چندی پیش هیئت مدیره ArtPrize اعلام کرد که مانند بسیاری از جشنواره‌های دیگر، نمایشگاه ۲۰۲۰ خود را به دلیل عدم قطعیت‌های مربوط به بیماری کرونا لغو می‌کند. این رویداد قرار بود از ۱۶ سپتامبر تا ۴ اکتبر ۲۰۲۰ در مرکز شهر گراند رپیدز برگزار شود.

مارک شوارتز، عضو هیئت مدیره آرت پرایز در این زمینه گفت: "همه امیدوار بودند بتوان با انجام اصلاحاتی این امکان را فراهم کرد که با خیال راحت میزبان نمایشگاه باشیم. ما ابتدا تصمیم گرفتیم برنامه‌ها را در فضای باز و مکان‌های بزرگ سرپوشیده برگزار کنیم. بااین‌حال، پس از تجزیه‌وتحلیل بیشتر وضعیت و در نظر گرفتن ناشناخته‌ها، متوجه شدیم که میزبانی چنین رویدادی در این شرایط انتخاب خوبی نیست. اگرچه این اتفاق بسیار ناامیدکننده است ولی معتقدیم این بهترین تصمیم برای اطمینان از سلامت اعضا است. "

همه‌گیری جهانی کووید ۱۹ موانع بسیاری را برای برگزاری یک رویداد تأثیرگذار و ایمن در سطح جامعه، هنرمندان، حامیان مالی، مراکز هنری، کارکنان و طرفداران آرت پرایز ایجاد کرده است. این چالش‌ها شامل نگرانی درباره سفر هنرمندان و گردشگران، عدم اطمینان درباره اماکن و محدودیت‌های احتمالی، غیرقابل‌پیش‌بینی بودن در مورد تجمعات مجاز در شهر و سایر عدم قطعیت‌های ایمنی، بهداشت و برنامه‌ریزی است. علیرغم همه تلاش‌های تیم آرت پرایز آنها نتوانستند این چالش‌ها را برطرف کنند و هیئت‌مدیره وادار به لغو آرت پرایز ۲۰۲۰ شد.

ریک دیووس، بنیان‌گذار آرت پرایز گفت: " اجتماع آرت پرایز با استعداد و خلاق است. درحالی‌که ما نمی‌توانیم مانند سال‌های قبل گرد هم آییم و هنر را تجربه کنیم ، امیدوارم همه ما بتوانیم در ماه‌های آینده روش منحصربه‌فرد خود را برای ادامه فعالیت‌ها بیابیم. جامعه ما به‌عنوان گروهی شناخته می‌شود که در مواقع چالش‌برانگیز گرد هم می‌آیند و همه ما اکنون بیش از هر زمان دیگری به یکدیگر احتیاج داریم. "

سازمان  آرت پرایز در نتیجه کنسل شدن رویداد ۲۰۲۰ با پس دادن هزینه ثبت‌نام هنرمندان و اجاره محل، همه فعالیت‌های خود را متوقف کرده و از این زمان برای برنامه‌ریزی و ارزیابی وقایع آینده بهره می‌برد.

ArtPrize  یک مسابقه هنری آزاد و مستقل بین‌المللی است که به مدت ۱۹ روز در فصل پاییز در گراند رپیدز، میشیگان برگزار می‌شود. بازدید از این رویداد رایگان و در دسترس عموم است. این مسابقه بیش از ۵۰۰۰۰۰ بازدیدکننده را به خود جلب می‌کند. بر اساس لیست سالانه The Art Newspaper در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵  آرت پرایز پربازدیدترین رویداد هنری عمومی در جهان بود.