به گزارش هنرآنلاین، فیلم مستند "خلاف عقربه‌های ساعت"ساخته جلال وفایی به بخش اصلی مسابقه جشنواره بین‌المللی مستند زاگرب کرواسی راه یافت.

این جشنواره مستند که هر سال اوایل فروردین برگزار می‌شد به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاده و امسال در تاریخ 9 آبان بدون مهمان خارجی برگزار خواهد شد.

جشنواره مستند زاگرب که در پایتخت کشور کرواسی برگزار می‌شود از سال 2005 شروع به کار کرد و سال گذشته حدود 290 هزار نفر تماشاگر داشت.

این جشنواره با تمرکز بر آثار جدید، جسور، بدیع و بی‌پروا شانزدهمین دوره رقابتی خود را در دو بخش ملی و بین‌المللی برگزار خواهد کرد.

مستند "خلاف عقربه‌های ساعت"پیش‌تر در جشنواره مستند ایدفا آمستردام که معتبرین رویداد مستند در سراسر جهان محسوب می‌شود موفق به دریافت تندیس بهترین مستند نیمه بلند جشنواره شد؛ در بیانیه هیئت داوران چنین آمده بود: دو دقیقه نخست این فیلم که با یک دوربین ارزان‌قیمت فیلمبرداری شده به‌تنهایی استحقاق دریافت این جایزه معتبر جهانی را دارد. سینمای ایران دومین بار است که تندیس ایدفا را به خانه می‌آورد؛ پیش‌تر محسن عبدالوهاب موفق به دریافت این جایزه شده بود.

ساخت "خلاف عقربه‌های ساعت" هشت سال به طول انجامید و روایتگر زندگی یک خانواده ایرانی است که همواره تحت تأثیر رویدادهای سیاسی داخل کشور قرار گرفته‌اند.

جلال وفایی فعالیت خود را در سینما با دستیار کارگردانی فیلم‌های داستانی آغاز کرد و "خلاف عقربه‌های ساعت" نخستین تجربه او در سینما محسوب می‌شود اثری که علاوه بر کارگردانی، فیلمبرداری، فیلمنامه، تدوین و تهیه آن را نیز بر عهده داشته است.

حسن مهدوی طراحی و ترکیب صدا، نسیم مایلی مدیر تولید و دستیار کارگردان، فؤاد قهرمانی آهنگساز، مهدی وفایی ترانه‌سرا و خواننده تیتراژ، منصوره بسمل مشاور رسانه‌ای و نگین جواهری فر به‌عنوان طراح پوستر در این مستند حضور داشته‌اند.

پخش بین‌المللی فیلم را شرکت Art House Cinema با مدیریت مرجان علیزاده بر عهده دارد.