به گزارش هنرآنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی؛ محمد محمدپور در نشست با تعدادی از هنرمندان تئاتر، با اشاره به اینکه ارتقای تاب‌آوری فرهنگی و اجتماعی می‌تواند نقش بسیار مهمی در مدیریت بحران داشته باشد، ‌گفت: متاسفانه شیوع ویروس کرونا تاثیرات فراوانی در جامعه ایجاد کرده و به نوعی می‌توان گفت تمام بخش‌ها علی‌الخصوص بخش فرهنگ و هنر را متضرر کرده است.

وی افزود: متاسفانه حوزه‌ تئاتر از این اتفاق ناگوار دچار آسیب‌های جدی شده و  می‌بایست نخبگان و فعالان حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری علی‌الخصوص تئاتر راهکارهایی را برای برون رفت از رکود در حوزه فرهنگ و هنر ارائه دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تصریح کرد: حوزه‌ تئاتر از پتانسیل بالا و چشمگیری برخوردار است و می‌توان با بهره‌گیری از این پتاسیل‌ها متناسب با شرایط روز، اوضاع معیشتی هنرمندان را بهبود بخشید.

وی تاکید کرد: می‌بایست جامعه‌ هنری خود را با این رویکردهای جدید که محدود به ایران هم نیست، هماهنگ کرده و خود را با شرایط روز تطبیق دهد و تاب آوری این حوزه باید ارتقاء ‌یابد.

محمدپور، خواستار ارائه‌ شیوه‌های نو و شناسایی زمینه‌های کاری موثر توسط فعالان حوزه‌ تئاتر در دوران شیوع کرونا و پساکرونا شد و اظهار امیدواری کرد با دوراندیشی و همدلی و همت مضاعف روزها و شرایط بهتر و مطلوب‌تری برای تئاتر استان رقم بخورد.

در این نشست همچنین تعدادی از فعالان حوزه فرهنگ و هنر به تبیین دیدگاه‌های خود در رابطه با برون رفت از رکود کسب و کارهای فرهنگی و هنری پرداختند.