سرویس سینمایی هنرآنلاین: شاهد احمدلو کارگردان و بازیگر این روزها دو فیلم "سینما خر" و "مورچه‌خوار" را آماده اکران دارد.

او در گفت‌وگو با خبرنگار هنرآنلاین درباره فعالیت‌های اخیر خود بیان کرد: این روزها همه ما در شرایطی قرار داریم که نمی‌توان تصمیم درستی برای آن بگیریم. هر دو فیلم من آماده هستند و به‌زودی نیز پروانه نمایش می‌گیرند، اما فعلاً برنامه‌ای برای اکران آن‌ها نداریم و تنها مشغول کار روی طرح‌هایی هستم که دارم تا بتوانم یکی از آن‌ها را تبدیل به فیلمنامه کنم.

او ادامه داد: فیلم "سینما خر" در دو جشنواره معتبر بین‌المللی حضور داشت و قرار بود این مسیر را طی کند که متأسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا مسدود شد و فعلاً دست نگه داشته‌ و منتظر هستیم. درباره فیلم "مورچه‌خوار" نیز فیلم آماده است و با تصمیم تهیه‌کننده متناسب با شرایط آن را به‌زودی اکران می‌کنیم.

کارگردان "موش" همچنین در پاسخ به این سؤال که ارزیابی‌اش از بهبود شرایط به چه شکل است، توضیح داد: کرونا یک پدیده منفی تازه به دوران رسیده است که عواقب بدی دارد و باید برای آن پیشگیری و درمان داشت. در این شرایط نیاز است تصمیمات درستی گرفته شود. متأسفانه الان همه چیز به هم پیچیده شده و این کار را کمی مشکل کرده است.

احمدلو با اشاره به این که در شرایط حال حاضر اکران آنلاین می‌تواند به وضعیت سینما کمک کند، اظهار کرد: هر کاری ساز و کار خودش را می‌خواهد. از آنجایی که ما آمادگی برای اکران آنلاین نداشتیم و برایش برنامه‌ریزی نیز نکرده بودیم با نقص‌هایی روبرو شدیم که به‌مرور حل می‌شوند. اکران آنلاین به‌تدریج مخاطبان خود را یافته و وضعیت بهتری پیدا می‌کند. به هر حال هر جایی فرهنگ، آداب و رسوم خودش را دارد. ما نمی‌توانیم پلتفرم‌های خود را با پلتفرم‌های دنیا مقایسه کنیم چون بسیاری از خصوصیات ما با آن‌ها متفاوت است. از سوی دیگر کرونا همه چیز را به هم گره زده و همان‌طور که اشاره کردم نیازمند زمان هستیم، شاید دورخیزی برای انجام این کارها نداشتیم اما اگر به‌درستی فرهنگ‌سازی شود اکران آنلاین برای رسیدن به شرایط مناسب، شیوه بدی نیست و بسیاری از فیلم‌هایی که در صف اکران مانده‌اند یا جایی در اکران عمومی ندارند، اگر حمایت درستی شوند می‌توانند از این طریق اکران شوند و مورد توجه قرار گیرند که البته این بستگی به اقبال مخاطبان فیلم نیز می‌تواند داشته باشد.