سرویس فرهنگ و ادبیات هنرآنلاین: رمان "راه دیگر" نوشته‌ محمدرضا مرزوقی بهار امسال وارد بازار کتاب شده است. بازاری که تحت تاثیر بیماری کرونا و شرایطی که ایجاد کرده بیشتر به سمت فروش اینترنتی و در دسترس قرار دادن نسخ الکترونیکی آثار ادبی گام برمی‌دارد.

این رمان مضمونی عاشقانه دارد. "راه دیگر" پیشنهادی برای شخصیت‌ها و در نهایت مخاطبش ارائه می‌دهد که در برخورد با موضوعی یا موضوعاتی که برای انسان همواره تابو بوده و در نگاه عامیانه همیشه برخورد تدافعی و اغلب نهی کننده با آن داشته‌اند، به چه راه‌های دیگری می‌توان فکر کرد.

کتاب داستان بهرام و ناهید است. زن و شوهری که یکی بازیگر و دیگری فیلمنامه‌نویس است، بعد از پایان پروژه‌ سینمایی در شهر انزلی و برگشت به تهران متوجه می‌شوند که زندگی‌شان دچار تغییراتی شده. بهرام سعی دارد به علت افسردگی ناهید پی ببرد. افسردگی‌ای که می‌داند ریشه‌اش به آن پروژه‌ سینمایی برمی‌گردد.

این اثر تلاش دارد با ایجاد پرسش در ذهن مخاطب او را به سمتی ببرد که در کنار تمام تصمیم‌گیری‌هایی که می‌تواند تحت تاثیر شرایط اجتماعی و فرهنگی گرفته شود، به ندای درون خود نیز توجه داشته باشد. آن ندا می‌تواند او را به سمت انتخابی دیگر و راهی دیگر سوق بدهد.

در بخشی از کتاب می‌خوانیم: "ناهید لج می‌­کند: ولى این دلیل نمى‌شه که یه زن...

بهرام می­‌پرد تو حرفش: این­‌جور وقتا اصلا نباید دنبال دلیل و برهان باشی.

 - تو این دنیا هر چیزى دلیلى داره.

 - ولى هیچ‌وقت قاطع و صددرصد نیست.

 ناهید لحظه‌اى مى‌ایستد. خیره می‌­شود به‌صورت بهرام. لب ور مى‌چیند و به نقطه‌اى در افق تاریک دریا خیره مى‌شود: من که سر در نمى‌آرم.

 - بگذریم.

 ناهید خنده‌اى مى‌کند و چشمکى مى‌زند: همیشه به این‌جاش که مى‌رسیم همینو مى‌گى!"

رمان "راه دیگر" از سوی انتشارات افراز در 122 صفحه با قیمت 25 هزار تومان منتشر شده است.