سرویس سینمایی هنرآنلاین: پس از انتشار پست رضا عطاران در اینستاگرام، محمد پورمخبر فرزند احمد پورمخبر بازیگر تلویزیون و سینما در گفت‌وگو با مهر این خبر را تأیید کرد و گفت: پدرم از یک ماه پیش در بیمارستان فیروزگر تهران بستری بود که صبح امروز بر اثر سکته مغزی درگذشت.

پور مخبر متولد 1319 بود. او نخستین بار در سال 1375 با حضور در چند سکانس از فیلم "بچه‌های آسمان" به کارگردانی مجید مجیدی حضور یافت و پس از آن در سال‌های 1384 و 1386 با حضور در سریال‌های "متهم گریخت" و "ترش و شیرین" به کارگردانی رضا عطاران به شهرت رسید و حتی برای حضور در "ترش و شیرین" نامزد بهترین بازیگر مرد جشن حافظ شد.

او پس از این شهرت در دهه 1380 خوش درخشید و در آثار تلویزیونی و سینمایی مختلفی به ایفای نقش پرداخت که می‌توان از جمله آن‌ها به سریال‌های "بزنگاه"،"راه در رو"، "همسایه‌ها" اشاره کرد که با رضا عطاران، سعید آقاخانی و مهران غفوریان همکاری داشت. پورمخبر به دلیل شیرینی که در بازی‌اش وجود داشت، عمدتاً در آثار طنز به ایفای نقش پرداخت و مورد توجه واقع شد.

او در سینما نیز در فیلم‌هایی چون "زن‌ها فرشته‌اند"، "خروس جنگی"، "توفیق اجباری"، "ده رقمی"، "شیر و عسل"، "دردسر بزرگ"، "داماد خجالتی" و "اخراجی‌ها" هنرنمایی کرد، اما تقریباً از سال 1390 و بعد از بازی در فیلم ویدئویی"کباب غاز" دیگر در اثر سینمایی حضور نیافت و آخرین اثر تصویری او نیز به بازی در سریال"همسایه‌ها" باز می‌گردد.

او در این سال‌ها کمتر در محافل و مجامع هنری حضور یافت، اما در طی این یک دهه در بیش از 30 اثر سینمایی و تلویزیونی به ایفای نقش پرداخت که هرکدام از آن‌ها لحظات شاد و شیرینی را برای مخاطبان به ارمغان آورد.

هنرآنلاین درگذشت این هنرمند را به خانواده او و جامعه هنری تسلیت می‌گوید.